05 april 2010

Dagens Gåsålågi

Några gåskrabater ...



Apropå gås ...
Hockeyns slutspel gås ån ...
Skellefteån och Stångaån!!
SAIK vs HV71 vid Skellefteån
LHC vs. DIF vid Stångaån ...

Känner att jag har matchresultaten i märgen idag.
Det blir två hemmasegrar??
Jo vid min Robert Lind i Kramfors att det blir.
När det gäller HV71 var jag igår inne på ordet överkörning.
Men den är flyttad.
Överkörningen är flyttad.
Den kommer på onsdag ...
Raffligt blir det men idag vinner SAIK med uddamålet och ...
.. då har vi dom.
Då blir dom övermodiga.
Helt plötsligt börjar dom att tro på underverk ...
Då slår vi till i två raka ...
Sen är det bara en formsak ...

I Chokladhallen är det vinna eller försvinna för hemmalaget.
Det enda som kan hota en hemmavinst är skadan på han Mårtensson.
Mitt tips blir en uddamålsvinst för hemmalaget.

Kanal 5 kl. 18:30

***

17 kommentarer:

  1. Kommer att vara i chokladhallen för att se om du får rätt. Hoppas att du får ett ett fel dvs ett "norrfel". Annars är som jag nämnde på telefonen "Kostigen", som du säger, ett mycket hett tips för "SM-guldet" och det är bara att hoppas att jag får fel och att det blir ett E4-guld...

    SvaraRadera
  2. Det vore kanon om jag hade ett norrfel, men tyvärr .. :(

    När det gäller Kostigen har dom prickat formtoppen, dom har varit i högform sen slutet av serien, men vi får hoppas, för er skulle, att dom lekt rommen av sig och darret börjar nu, när det är så nära :))

    SvaraRadera
  3. Trevliga pyntgrejor! Särskild förtjusning för den lille röde djävulen nere till höger, ja förutom gässen, som ju ALLTID är favoritgoosigast :-)

    Stupskellefteå vinner idag!

    SvaraRadera
  4. Trodde ingen skulle se den, ville egentligen inte ha med den .. Rymd-Börje!
    Man vill ju inte konkurrera med han Lundkvist :))

    SvaraRadera
  5. Skellefteå ...
    Hrmf!!
    Kan verkligen HV göra två dåliga matcher i rad??

    SvaraRadera
  6. Inget undgår ett stupöga! :-)

    Lundkvist går inte att konkurrera med, han ÄR!

    Jodå, HV kan göra två dåliga matcher i rad. Tre till och med...

    SvaraRadera
  7. TRE??
    HJÄLP, ta bort mig :))

    Apropå syn .. har hört att du kikar genom ett stuprör??

    SvaraRadera
  8. Du skulle bara veta vilken avancerad optik stuprör har! Kan titta hur långt som helst. Ända in i hallen, där pigor bor och pågar knåpar...hehehe

    SvaraRadera
  9. Skulle inte bli förvånad om "Brodern" får bli tillfälligt glad idag. Inte för att Kostigen får stora skällan men därför att det är jämnt. Men, som sagt, tillfälligt. För SM-guldet går till Huvudstaden i år. Så mitt rent gissningsartade tips för ikväll är att LHC vinner.

    HV vinner nog också.

    SvaraRadera
  10. Challe Berglund och Tjalle Tvärvigg, när jag röstar så röstar du emot när jag protester, protesterar du emot, när jag tippar, tippar du tvärtom :))

    SvaraRadera
  11. bb:
    Jag kan bara ana ... :)

    SvaraRadera
  12. Man ska tydligen inte säga "vad var det jag sa" men varför?

    SvaraRadera
  13. pef:
    Men självklart ska du säga "vad var det du sa", men det var ju ganska enkla matcher att tippa idag :))
    Fundera istället hur det kan komma sig att "topplaget" (!) inte gör något mål??
    Mållös??

    SvaraRadera
  14. Enkla? Hm. Hur gick det för dig? :)

    Inga mål brukar bero på att man inte lyckades få den där trissan över den däringa linjen. Så enkelt är det med det. Inte mycket att fundera över. Mållös? Nä, jag har ätit.

    SvaraRadera
  15. pef:
    Jag är som han Karlsson, jag är en taktiker av rang .. även en experttippare kan spela taktiskt :))))

    Inte mycket att fundera över??
    Mållöshet ska man alltid fundera över, hela dagar, hela nätter, Söderna, Österna, Västerna och Norrena!!!

    SvaraRadera
  16. Nä, du. Du är en kass tippare men en fantastisk taktiker (???)

    Ja, de har en duktig finne om än en smula våldsam. Men vi har en Vessla som ska glänsa i nästa match.

    SvaraRadera
  17. pef:
    Tack!!

    Känns som om kossorna börjar fokusera på fel saker .. läser ett antal klagobrev i pressen idag :).
    Att ungtuppen Ville Vessla gör det är en sak men när gammelräven själv tar hockeybladet från munnen .. då börjar man undra??
    Börjar tröttheten ta ut sin rätt??
    Då känns det sarg ut :)!!??
    Men nu är jag ju mer taktiker än tippare så :))

    SvaraRadera