12 april 2010

Dagens Gåsålågi

goosevisionen
visar (med viss tvekan)
Gäzz, gäzz, gäzz



***

23 kommentarer:

  1. Åke Wihlney, "Fönster mot TV-världen"! Vilket program! Man satt som limmad och glodde storögt på allehanda spektakel från världens alla hörn. En lyckostund i TV-soffan! :-)

    Och Fronning serverar plankstek på gås idag ser jag. Smaklig måltid! :-)

    SvaraRadera
  2. pef:
    Som du förstår .. det var med mycket stor tvekan som jag ...
    Själv föredrar jag självklart en Dovas plankstek :)

    Gåsapågarna var med i gårdagens "Stopptid"/Sportspegeln, där det fann en del andra frestelser som man kanske??

    Såg den, kommer ... Tack!!

    bb:
    Bry dig inte om han fronning han gör allt för att skada mig :))
    Det har han gjort sedan begynnelsen, har utmanat honom på duell ett flertal gånger men då dyker han aldrig upp! :)))

    SvaraRadera
  3. Absolut! På plankan ska de få gås (för gås), de små liven! Visste ni förresten att det går åt ett dussin gåslingar till ett duntäcke, det sa de just på radion. Tänk på det ni.

    SvaraRadera
  4. Va?! det är ju du som fegar ur! Jag har fortfarande ett stort antal oplockade gåsar med dig, men du rinner ju iväg som vatten på en ....

    SvaraRadera
  5. Vem f*n använder duntäcken??
    Vem tillverkar dom??
    Nu måste vi protestera!
    Härligt ännu en sak vi kan, får och måste protestera mot.
    Var är listan?
    Jag skriver på direkt!
    En gåsfjäder i hatten till Dig du oh Fronning, du står på gäzzenz zida!!

    SvaraRadera
  6. Nu förstår jag ingenting?! När har jag någonsin gett intryck av att stå "på gäzzenz zida"??!! Inget kan vara mer fel. Visst, om de är stekta eller plockade så, men...

    SvaraRadera
  7. pef(1):
    Jag har ju för fasicken filmbevis på när du inte dyker upp på bestämda platser vid bestämda tider.
    Snacka om att runna ...

    pef(2):
    Nyss .. när du ringde i fjädertäckensalarmet :)!!
    Var kan jag skriva på???
    Var skrev du på???

    SvaraRadera
  8. Förfalskningar!! Tror du inte jag besitter bevis, va?

    Det var ju en kvalitetsupplysning! Tänk att få slumra omsluten av tolv mjuka nyplockade gässdräkter! Köp duntäcken!

    SvaraRadera
  9. Förfalskningar PAH!!
    Bevisen .. har för mig att jag krävt att få se dom förr men acka sa gåsen!!

    Köp duntäcken!!
    J*vla svikare!!
    Nu GÅS jag ur alla din j*vla fäjsbockar!!

    SvaraRadera
  10. Inte gruppen "Vi som älskar Årstabron" va?

    SvaraRadera
  11. Stoppning där! Inga dunungar i mitt täcke! Inte under heller, och definitivt inga händer PÅ!

    SvaraRadera
  12. Har du startat en sådan??

    SvaraRadera
  13. bb:
    Vi måste nog starta en namninsamling :))

    SvaraRadera
  14. Samla namn ni så samlar jag dun så får vi se vilken stoppning som ger den sötaste sömnen.

    SvaraRadera
  15. Du kommer iaf inte sova gott efter det här .. jag vet att du är en man med samvete, jag vet, jag vet ...

    SvaraRadera
  16. Vad sa du att jag hade sa du?

    SvaraRadera
  17. Jag har det och DU har det!!

    SvaraRadera
  18. Hahahaha! Hur gick det för Väster?

    SvaraRadera
  19. Tar tillbaka allt om det där med samvete.
    Du SAKNAR det.
    Men om du menar Öster så tar vi denna match mer som ett genrep!!
    Vi gör en gås, vi återkommer!!
    Hör gärna av dig när vi mött Väsby hahahahaha

    SvaraRadera
  20. ...som plockade poäng mot Örgryte på bortaplan ;)

    SvaraRadera
  21. Nu är saken sanningen eller livet som sådant att man bör skilja på Hagge Flagg-gänget och det vackert rödblåa!
    Sen var det någon vis man som skrev .. ett bra genrep är en katastrofal säsong i vardande!!
    Hör av dig när vi mötet har varit!!

    SvaraRadera