12 april 2010

Dagens Slussen (2)

Idag gick jag äntligen med på en "Slussenvandring".
Peter Frisks "Slussenvandringar".
Slussens golgatavandring!!



Kan bara säga chock!
Jag var i chock efteråt.
Trots att jag studerat modellen.
Trots att jag studerat foton och panoreringar!!
När jag satt på restaurang Strömmen med en "gravöl" var jag i chock!!
Sant!!
För trots allt insåg jag att ...
.. jag hade inte fattat ur omfattande detta är.
.. jag hade inte fattat hur katastrofalt det skulle bli.
När jag satt där och smuttade på ölen och tittade ut över Saltsjön.
Då insåg jag att detta skulle barnen aldrig få vara med om.
Man har ju undrat över om barnen nånsin får ett glas öl?
Det får dom.
Det är jag helt övertygad om.
Men utsikten!
Utsikten över Saltsjön.
Utsikten över Saltsjön från Slussen!
Den får dom aldrig!
Den får dom aldrig.
Den skulle vara bortbyggd.
Den skulle dom aldrig få se!!
Skulle??
Gäzz, jag kan inte tänka mig att detta blir av!!
Aldrig i livet!
Aldrig!!
Nu blir det strid!!

Men för att du själv ska få en bild av vad som är på gång!!
För att även du ska fatta.
Riktigt förstå.
Vare sig du är för eller emot ...
Följ med Peter Frisk på en av hans vandringar!
Samling varje måndag kl. 17:00 vid Jean Baptiste-statyn.
Dels för att Peter Frisk är en lysande "vandringsguide".
Rak, klar och tydlig.
Dels för att jag inte tror att du heller fattat hur det blir ...
.. om det skulle bli.
Om det mot all förmodan skulle bli ...
Gud må förlåta, men detta skulle han aldrig förlåta mänskligheten.
Aldrig!!
Nu blir det strid!!



Rädda Slussen

***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar