13 april 2010

Dagens Spegling

Galleri Cupido bjuder på Mikko Paakkola.
En finländsk mästare.
En konstnär som borde vara representerad i var mans hem!!




"Mikko Paakkolas verk är ett måste för alla som tycker om måleri. De intensiva färgerna är bearbetade med pigment för att få fram landskapets ljus och forma ett panorama av absolut tystnad. Den råa karaktären lyfter fram det nordiska ljuset, midnattssolens mysteriska atmosfär, men också det platta belgiska landskapets unika karaktär. Det landskap som så starkt påverkat konstnären under de tio år han levt och verkat i Bryssel."


Mikko Paakkola
8-25 april 2010


***

8 kommentarer:

  1. Det HÄR skulle jag verkligen vilja se i verkligheten! Måste vara nåt alldeles fantastiskt! Han målar på plåt? Vilka effekter det måste få, tillsammans med pigmentblandningarna och tekniken, känslan och och ..... Suck!

    SvaraRadera
  2. Jag har ett par av honom som jag köpt när han ställde ut på nationalgalleriet och dom är bara ljufveliga!!

    SvaraRadera
  3. Lyckliga du! Och då kan ju jag titta på DOM om jag inte hinner ner innan den tjugofemte :-)

    SvaraRadera
  4. Tackar, förhandsvisning! Men jag vill se i VERKLIGHETEN...

    SvaraRadera
  5. Vem skulle inte vilja se verkligheten??

    SvaraRadera
  6. Öppna ögonen, den finns där. Hela tiden!

    SvaraRadera