12 april 2007

... gås nattsvart på Gryningsgatan ...

Ett mål i sudden death sänkte Linköping och släckte ljuset hos bror min!! Nu är det nattsvart på Gryningsgatan :-( .

Tyvärr blev det domaren som avgjorde matchen. Efter ha utdömt en mycket mycket tveksam tvåminutare på Modos Döme kände sig Rönnmark tvungen att blåsa en kompensationsutvisning och då avgjorde Modo genom Kuusela. Linköping spelade ut Modo totalt i den fjärde perioden, hade 16-3 i skott, men det är ju målen som räknas ... även i hockey!

Nu är det guldläge för Ö-vikarna. LHC måste vinna hemma på lördag för att få till stånd en sjunde och avgörande och det tror jag att dom fixar. Hur den slutar är en annan fråga, som jag ska besvara efter matchen i "l'arène de chocolat".

Matchen som sådan var inte nån höjdare, fortfarande saknar jag det riktigt tuffa spelet. Det som gör att hockey är hockey!! Första perioden var rena rama sömnpillret. Totalt sett var Linköping även idag det bättre laget, men, men det gäller att göra mål på alla chanser. Visst är och var Krizan bra, men LHC-spelarna gör honom till "hjälte"!

Har inte fullständig koll, men tyvärr tror jag att matchen på lördag krockar med Östers premiärmatch i Superettan, den TV-sända matchen mot Häcken. Är det så gäller det att lägga sig i zappningsträningsläger ...

Andra bloggar om: , , , ,

2 kommentarer:

  1. Även för en Brynäsare är det surt när LHC förlorar.. *suck*

    SvaraRadera
  2. Ja den förlusten smakar rönnbär!!

    SvaraRadera