23 april 2007

Vilket måååål!

Precis när jag kommer in på Stockholms Stadion avlossar Niclas Alexandersson en kanon som kan bli årets snyggaste mål! Målet betydde 2-0 till Blåvitt.

Jag hade missat att BP spelade dagens hemmamatch mot IFK Göteborg på stadion, trodde det var Råsunda som var deras tillfälliga hemmaarena. Men det var Stadion som gällde och närheten till den gamla olympiska arenan gjorde att jag hann dit för att se den andra halvleken! Men detta kunde jag varit utan! Om det inte varit för Alexanderssons mål. För övrigt var det inte mycket att hälsa hem över. Blåvitt kontrollerade matchen fram till att han Gutestam åter gjorde mål, då spred sig den stora oron i det blåvita försvaret. Men man kunde hålla undan och ta säsongens första trepoängare.

Men att Göteborg ska blanda sig i toppstriden tar jag för osannolikt, det var mest stök och bök. Ingen spelidé alls och dessutom med ett försvar som gav ett ganska osäkert intryck. Det var stor skillnad på dagens blåvita spel mot när jag såg dom senast i slutet av 1970-talet. Då när man var Hisingens och senare Redbergslids skräck, då var man alltid på Ullevi. Huvva huvva, vilka minnen. Ikväll vill jag helst glömma, om det inte hade varit för trepoängaren, men framför allt Alexandersson otroliga mål.



Nej förresten det jag mest minns från kvällen hände inte på Stadion, det hände i radion. Kvällens sköna stund var när Radiosporten rapporterade att Öster gjort 1-0 på Bunkeflo. Ett resultat som stod sig tiden ut. 1-0 mot Bunkeflo imponerar kanske inte, men 3 poäng det imponerar och det var viktigast ikväll!

Övriga matcher både i Allsvenskan och Superettan slutade oavgjort. Mest överraskande Gefles poäng mot svenska mästarna Elfsborg på bortaplan. Det går tungt för Ellos, tre matcher, tre oavgjorda och med ett spel som inte funkar!!

Andra bloggar om: , , , , ,

3 kommentarer:

  1. En supporter från bunkefloklacken
    Så finklädd i fracken
    Gick på matchen med pågen
    Och de gjorde ju vågen
    Men sen var det Noll-Ett i nacken

    Slakten kom av sig.

    SvaraRadera
  2. fan jag som stod å vänta på Grimsta... :(

    SvaraRadera
  3. dante:
    Helt i klass med Alexanderssons mål på stadion!!

    .. men tre poäng, gääääs!

    p-e:
    Sicken otur för dig och så fel jag hade då!!
    Jag trodde du var snubben som satt snett bakom mig, han som i 45 minuter satt och skrek, hata, hata, hata Göteborg, hata, hata, hata Göteborg
    .. and the beat went on an on an on an on

    SvaraRadera