10 januari 2008

Dagens Sega

Lyssnade i detta nu på Christoffer Edlund, som intervjuas av Radio Jönköping efter segermatchen på Kullen mot Sirius igår. Det var segt, sa han, segt, sa han, segt, sa han, "men man får försöka vinna såna här matcher också när man spelar lite sämre och gör det stabilt istället ..."

Ska han komma och snacka om segt! Här var det beckmörkt när man vandrade till Gamla Stan på morgonkvisten och det var om möjligt ännu mörkare när jag vandrade hem genom hufvudstadens gator från Stadsmuseet, om det nu var genom Stockholm jag gick? Man vet ju inte helt säkert, när det är så här mörkt! Det enda jag med säkerhet vet är att det är segt för alla just nu!

J*t segt!

Men åter till bandyn och åter till han Edlund, för han var enligt de flesta den enda som hade tagit av sig skridskoskydden igår! Putte försökte med ett taktiskt drag, han lät två av bröderna Einarsson byta plats. Upp med Ulf på topp och ner med Björn på mitten. Om det fungerade? Skeptisk. Vi får se vad han hittar på mot Tillberga imorgon. Sannikov på topp och ...

Nu väntar två tuffa bortamatcher, vi ska ut på en kortare norrlandsturné igen. Först blir det Tillberga i morgon och sen Bollnäs på söndag.

Om någon hade frågat mig i november om jag var orolig inför bortamatchen mot Tillberga hade jag nog skickat utfrågaren till närmsta psykakutmottagning. Orolig inför en match mot Tillberga. Pah!

Men nu. Nu är har saker och ting förändrats. Nu när VBK har hamnat i den djupaste av alla formsvackor, djupare än vad någonsin bröderna Djup har varit i och efter att ha följt de senaste två matcherna, mot Motala och Sirius via webben, är det väl närmast undertecknad som är i stort behov av psykvård.

Matchen mot Tillberga i den nya ABB-hallen i Västerås är en match som vi ska vinna och jag kan inte tänka mig ett annat scenario än att vi gör det, trots formsvacka, stillastående spelare, hackande spel. Vi ska bara slå Tillberga. Men det krävs att vi gör många mål, för Tillberga har i dagsläget faktiskt gjort två mål mer än vad di gule gjort, å andra sidan har man släppt in flest mål!

Efter mycket analyserande har jag kommit fram till att VBK vinner med 6-4 efter 4-2 i paus.

Uppdatering 21:18
Broder tippar 7-3.

Uppdatering 11/1
Dan tippar 4-4
Som kuriosa.
Han göken från guldbyn tror på TB ... ??!!

Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer:

  1. Kör på 7-3 till VBK har på känn att "segeheten" kommer att släppa!!!

    SvaraRadera
  2. Det räcker om osegheten räcker till seger, om det så bara blir 1-0!

    Ditt tips är registrerat, men tyvärr du kan mitt kontonummer ...

    SvaraRadera