04 januari 2008

Dagens Strömavbrott

Idag bröt dom strömmen på Brahegatan 4.
Det skulle bytas nån box.
Fyra timmar skulle dom behöva.
Vad gör man?
Jag kan hantera en såg.
Jag kan bygga ett dass.
Men jag kan inte göra det i mörker.
Jag sätta ihop en k-pist i mörker.
Men.
Dass det går inte.
Dass går inte ...
(1-0 till Ryssland i JVM)
Vad gör man?
Just det "Klara rivs ju".
En promenad.
Så får det bli.
Och
Många steg blev det.
Många bilder blev det.
Sanna fotos.
Pissoirer.
En hörna här och var.
Klara kyrka fick ett besök.

En lunch.
Tyvärr var kocken ledig :-)

Slutligen.
Kulturhuset.
Två utställningar.
Holding och Parr.
Många bilder blev det.
Holding kan du glömma.
Inte i min smak.
Men.
Parr.

Martin Parr.
Bland det bästa jag sett.
Snacka om humor.
Fotografisk humor.
Obeskrivbart bra.
Jag försöker.
Men jag finner inte ord.
Vill inte ens klistra in ett bildexempel.
Känns bara löjligt.
Med ett enda foto.
När du kan se alla ...
Gå dit.
Se den.
Sista dagen är på söndag.
Missar du den.
Skyll dig själv.
Du vet inte vad du går miste om ...

Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar