20 september 2008

Dagens Ledtråd

Mitt under den (förhoppningsvis) spännande bandymatchen.
Förhoppningsvis avgör vi inte direkt.
Förhoppningsvis får Zorkij vara med och leka!!

Nåväl.
Undertecknad missar hela föreställningen.
Sitter på en annan föreställning.
Nu till ledtråden ...

gåsen musik
pelar musik för fan
Sven Arefeldt - Hm, sa paddan



Vem är det jag ska se och höra??
Sven Arefeldt.
Knappast.
Men kvällens "kompgrupp" ingår nästan i han Arefeldts titel??

Sa jag det?
Sa jag att "Hm, sa paddan" är skriven av S Arefeldt- R Eiworth.
Just det.
Roland Eiworth.
Låtskrivare, musiker, kritiker, artist,
det kan väl aldrig bli trist.

Mindre trist blir det när man tänker på att det var han.
Det var han Roland som sågade han Elvis P.
Efter premiären av "Jailhouse Rock" 1957.
Sa han
Han Roland ...
"...att bedöma Elvis Presleys så kallade musik är meningslöst - han kommer inte att överleva nioföreställningen!"

Okej då.
En ledtråd till.
Norrköping, 19:30!!

Sa jag det?
Sa jag att Edsbyn nollade Zorkij ...
Huvva, huvva
Andra bloggar om: , , , , ,

3 kommentarer:

  1. Kan det vara en svensk dalmas...

    SvaraRadera
  2. Verkar så, med blå grodor i sitt följe, De Geerhallen.

    SvaraRadera
  3. Helt riktig, men iom att du broder är jävig så vinner farbror barbro.
    Pristagaren meddelas på annat sätt!

    SvaraRadera