07 november 2008

... gås BAOB (uppdatering, Bevingade bandyord)

Ikväll smygstartar bandyns Elitserie.
Imorgon lördag är det den riktiga Bandypremiären.
Och.
Bandypremiärer kräfva is.
Is kräfva kyla i rören.
Kyla ger isiga rövar??

Bandylexikon kräfva kommenterande bandyvänner :)

N
"Nu kör vi så det isar i röven", signaturen "pef".

Den kände bandyvännen från Bromma bevingar bandyn genom en och annan felläsning!!



BAOB - Bandylexikon på nätetBandylexikon - BAOB ... bandylexikon.fizz.nu/

"BAOB - Det lilla lexikonet, med det stora innehållet"

"BAOB - På nätet sedan oktober 2005"


Sa jag det.
Kvällens matcher.
19:00 Hammarby - Örebro SK
19:00 Sandvikens AIK - Västerås SK
19:00 Villa-Lidköping BK - Bollnäs GoIF

För övrigt är det ju oerhört trist.
Trist som bara satan.
Hur tänker bandyförbundet?
Hur tänker man när splittrar upp årets största idrottshändelse!!
Hur tänker man när man splittrar upp Bandypremiären?


Andra bloggar om: , , , , , ,

6 kommentarer:

  1. GÄSS! Jag kom in i ordboken! Vilken seger. Nu börjar jag tro att jag kan åstadkomma allt! Nu kör vi...!

    SvaraRadera
  2. Men hallå!
    Du var ju där redan innan dagens??
    Du är snart lika frekvent som världens bäste :)
    Dina bevingade har dock en benägenhet att hamna ..

    SvaraRadera
  3. Men hallå!
    Det visste jag ju men min blygsamhet hindrade mig att...
    Men hallå!
    Världens bäste?! Det är ju jag!!

    ...hamna..? I bakvattnet?

    wv: slysger

    SvaraRadera
  4. .. just det just precis där, där hamnar du alltid, men det kanske är vissa släktdrag :)
    Läste på den knaperstekta att du var släkt med ...
    Hahhahahaha
    Ditt lilla kryp :)))

    Men
    slysger?
    ger sly??

    SvaraRadera
  5. Det däringa vinner du inga guldbaggar på!! Svea blev plötsligt mycket tveksam till flytt när hon hörde hur du gick på i gåsfötterna. "Bromma är kanske inte så dumt iaf" sa hon...

    wv: patfur

    nähä det blev cymel istället...

    SvaraRadera
  6. Fasen också jag trodde hon redan var packad och klar, men jag måste ju liga på lite plus fortfarande med tanke på att du kommer i lexikonet var och varannan dag, dessutom så finns det ju trevlig små kryp.
    Sa jag det??

    Cymel, det hittade väl han Linné på??

    SvaraRadera