14 april 2010

Dagens Järnväg



***

8 kommentarer:

  1. Den övre känns nästan som en modell!!

    SvaraRadera
  2. Är vi säkra på att det inte är det? Är gubben en modell?

    SvaraRadera
  3. Så kanske det är, allt är en modell och livet är en hobby!!

    SvaraRadera
  4. Hahahaha, bra sätt att se på livet! :-)

    Kom att tänka på min salig far, som drabbades av Alzheimers på äldre dar. Inte kul alls, men EN av många dråpliga historier från den tiden tänker jag dela med mig av.
    Jag hälsade på honom på sjukhemmet och vi satt i hans rum och språkade. Plötsligt hasade en äldre dam in i rummet, fortsatte fram till fönstret, vände och hasade ut igen. Farsan blev lite stirrig och jag sa, för att skoja till det lite: Jasså, du har damer på rummet! Då säger farsan: Äh, bry dig inte om det där, det är bara inspelat!

    Så kan man OCKSÅ se på livet! :-)

    SvaraRadera
  5. Konstapel Crabtree15/4/10 18:20

    Varför heter det inte ånglök längre?

    SvaraRadera
  6. Därför att det aldrig har hetat det!!

    SvaraRadera