10 april 2010

Dagens Kyrkfönster

Från min utsände i Köpenhamn kom en bild.
Detta mina vänner är ett kyrkfönster.
Sankt Ansgars Kirke i Copenhagen ...
Kan det bli mer aktuellt??
Tror inte det ...



När jag sen gör lite källarforskning.
Då hittar jag inget om detta på kyrkans hemsida??
Det enda jag hittar är en latinsk felskrivning!!
På kyrkans gavel står det .. "Christo redemptori sacrum".
Vilket ofritt översatt betyder .. "Helgad till Kristus återlösaren"!!
Egentligen borde det väl stå .. "Helgad till Kristus utlösaren", eller??

Vi tar fönstret en gång till ...



Är ni med nu??


Säga vad man vill.
Men otäckt är det.
Tacka vet jag Robert Lind i Kramfors!!
Nu nackar vi religion ...

***

13 kommentarer:

  1. Här fastnar skrattet i min hals...

    Robert Lind, vart ÄR du?

    SvaraRadera
  2. Han är i Kramfors, jag vet jag har sett hans annonser :)

    Ja fy fan för det religiösa!!

    SvaraRadera
  3. Vi skaffar en egen religion. En BRA en!

    SvaraRadera
  4. Nej ingen religion alls, det räcker med Clas och Robert, dom kan man alltid lita på!!

    SvaraRadera
  5. Clas å Robert är Gud. I en å samma.

    Sammansvärjning är ett härligt ord. Kan vi ha en sån tror du?

    SvaraRadera
  6. Glöm inte Martin Klasch. Han är snäll mot barn men nyps ibland.

    SvaraRadera
  7. Vi glömmer aldrig Martin han brukar klascha in och lämna spår efter sig, så honom glömmer vi aldrig.
    Vad sa du att han hette??

    SvaraRadera
  8. Du otrogne! Han hette: Ditt straff ska komma när du når ändhållplatsen, var så säker. Banne mig. Och dig.

    Ett långt namn men lätt att komma ihåg.

    SvaraRadera
  9. Hahahahahahaha ändhållplatsen .. passar som handsken in på vissa :)))
    Håller ändan så att du kan banna mig :)))

    SvaraRadera
  10. Skratta du me'ns tid är ;)

    SvaraRadera
  11. hahahaha det är ju det jag gör hahahaha!!!

    SvaraRadera
  12. Brommagrottan .....? Tydligen är sidan krypterad.

    SvaraRadera
  13. Brommagrottan .. krypterad??

    SvaraRadera