10 april 2010

Dagens Vernissage


"Eva von Platens konst gestaltar det absurda, banala och brutala i vardagen. Det tragikomiska: udda situationer där förvirrade figurer – ofta i bizarra och underliga kostymer – i meningslösa aktiviteter.
Jag är intresserad av det motsägelsefulla, irrationella tillfälliga då jag ser det hela tiden omkring mig säger Eva Von Platen. På gatan, på teve, inom politiken och i arkitekturen. För mig utgör dessa absurditeter en stor del av verkligheten. De är viktiga aspekter i tillvaron som oftast undervärderas och utesluts."



Vernissage idag kl. 12-16


nationalgalleriet.just.nu

***

6 kommentarer:

  1. Stoppad i tullen, fick inte vara med, ville se det bizarra oväntade, tullade ur dunken...

    SvaraRadera
  2. Ständigt dessa nitiska tulltjänstemän!!

    SvaraRadera
  3. Måste jag skriva på alla? Ja, det måste jag. Nita mig!!!

    SvaraRadera