11 april 2010

Dagens Svartvita

Dagens Svartvita är två ...
Först ett från vernissageminglet på det nationellaste galleriet ...


Och som den sanne nattradioövergångsprataren ...
.. han i "mingelmitten" ...
.. han konststuderaren ...
Det är ingen mindre än Lasse Epstein.
Stockholmsbloggaren och "en svartvit fotograf" av rang ...



Han är bra att känna, han Epstein
Är det något som ...
Då ringer man och då skriver han .. ibland :)
Min gode vän han Lindroth är en flitig hissåkare!
Det måste man vara om man har ateljé vid Mosebacke torg.
Nu har Katarinahissen stått stilla länge, länge till mångas förtret.
Hasse ringer Lasse och dagen efter kan man läsa i bladet!!

***

8 kommentarer:

  1. På tal om Epstein...och hans originella vårtecken :-) I vår eminenta lokalblaska tog di härom dagen ett nytt grepp. Man frågade befolkningen vad dom sett tina fram under snön som INTE var det gamla vanliga, som ex. blomknoppar och hundskit. Nytt tänkt! :-)

    SvaraRadera
  2. Inte konstigt att man redan är trött på våren och då har den ju knappt visat sig :)))

    SvaraRadera
  3. Är du trött på våren redan? Eller är du vårtrött? Det blir alltid jag den här tiden.

    SvaraRadera
  4. Nej mer trött på det där med att alla ska jag vårtecken ...!!

    SvaraRadera
  5. Just det! När hör man: Har du sett några hösttecken? Vintertecken? Sommartecken?

    SvaraRadera
  6. Exakt det finns ju teckenspråk för mycket annat än vårhelvetet!!

    SvaraRadera
  7. Täckespråket är det jag börjar känna för nu..

    SvaraRadera
  8. Det gjorde jag också .. :)

    SvaraRadera