01 april 2010

Dagens Vinnare

HV71 vinner första semifinalen med 2-0.
En väntad drömstart på denna matchserie.
HV71 var tyngre, bättre och kontrollerade matchen.
Inte mycket att snacka om ...
Kvällens prestation stod Adam Almqvist för.
Hans passning till 1-0 målet visade vilken stor spelare han är.
Falks 1-0 mål kändes som ett avgörande mål.
Luften gick ur SAIK.
Även om dom låg på i slutet när Laine gjort 2-0.



Nu får vi suga på karamellen på flyget hem, sa Karlsson ...
.. sen är det ny match på lördag!!



När det gäller den tippande gåsen ...
Kostigen överraskade både mig och chokladpubliken.
Två snabba mål i slutet av den andra knäckte Linköping.
Nu är det uppförsbacke för de östgötska lejonen!!

#17
#92

RIP Anders Eklund.
En gång Champ alltid Champ!

***

7 kommentarer:

  1. Är det så här det ser ut när katten leker med råttan? Du som vet. ;)

    SvaraRadera
  2. Är det så här när man ropar hej innan ..?? Du som känner till Bällstaån??

    SvaraRadera
  3. Inte har jag ropat hej inte men inte verkar det där vara någon råttlek. Bällsta river känner jag till men det är långt dit. Har du hoppat över den? Jag hoppar nog över också.

    SvaraRadera
  4. Bällstaån känner jag verkligen till!
    I mitt tidigare liv som klädeshandlare hade vi lokaler i ett kontorshotell som låg vi den ån .. jag hoppade aldrig över den, ropade inte hej som handlare, lekte aldrig med sumpanråttorna .. :))

    Vinner vi på lördag då får vi lov att åtminstone ropa H ..

    SvaraRadera
  5. Vad gäller LHC var det SM-guld för både spelare och publik sista matchen mot Indianerna för publiken kom inte och spelarna var bara där...DIF hade en mycket bra spelare nr 4 Mikael Nilsson. Nu är det bara att vinna 2 st bortmatcher i ett fullsatt Globen hur det nu skall gå...

    SvaraRadera
  6. "Nu blir det helt klart tufft för er, dels då två bortamatcher, men framförallt att dom imponerar (f'låt frönning)!!"
    Efter dessa ord är allt förlåtet!

    Klädeshandlare? Jaså, han har ett förflutet? Ja, i Bällsta River flyter det mycket oväntat. Själv jobbade jag i Mariehäll några år, dock ej i persedelsbranschen.

    SvaraRadera
  7. munken:
    Fattar inte vad som händer .. kan det vara Assar som strular :)??
    Men snart släpps pucken igen ..

    #28
    Huvva, huvvalmqvistalainen!!

    pef:
    Tack.
    Då kan jag börja om från noll :)!!

    Jäpp ett förflutet finns, men det flöt bort med rivern :))

    SvaraRadera