06 januari 2008

Dagens Fyllo

Bandyn ger sig inte.
Full omgång igen ...
Den 16:e.

Här är den rätta raden.
Hä bar å fyll i å skeck in.
Pengarna kommer på posten ...

Bollnäs - Edsbyn
Bollnäs chockar bandyvärlden och vinner med 6-5. De röda supportrarna kräver likt kommuninvånarna i Vetlanda gjorde, Olas avgång! Han den vällevande göken tar på sig skidorna och försvinner ut i hälsingeskogarna och så vitt som snön vet är han kvar där ...

Gripen - Vänersborg
Över 5 000 personer ser hur hemmalaget får en drömstart och tar ledningen med 4-0, innan "det framgångslösa" blåvita bortalaget kommer in i matchen. Till slut vinner hemmalaget med 6-5. Han Johansson på Lilla Paris annullerar prisskåpsbeställningen och funderar på sin egen avgång!

Hammarby - Villa
Firma "2 x Andersson" är i toppform och Villa spelar ut hemmalaget efter bandykonstens alla regler. Han Ramsin I:s underhuggare, de tre randiga, håller matchen vid liv genom att blåsa i hemmalagets favör. Matchen slutar 5-6 och han Hansson går chockad med tunga steg för att dricka gravöl.

Sandviken - Falun
Idag behöver inte SAIK domarnas hjälp! Falun bjuder inte upp till någon bandydans. Matchen slutar 9-2. Matchen börjar 16.00 och sänds i svt24, ett självklart val för TV-sporten :-).

Sirius - Broberg
"Vad glad jag är att jag inte stod på huvudläktarn idag", skriver han Jansson på sin blogg efter det att Sirius avgjort med att göra 2 snabba i matchens slutskede. 6-5 till Sirius.

Västerås - Tillberga
Tvättmaskinen är nyoljad och nystanet går som en tvättlina mellan Västeråsspelarna. Västeråstränaren han Westman lyckas med sitt taktiska drag att ge han Fosshaug en flaska sköljmedel innan matchen börjar, Fosshaug är osynlig under hela matchen.
- Ett genidrag, säger Pelle med ett leende till Vlt efter matchen. Västerås vinner med 8-3

Och så slutligen dagens toppmatch.
Matchen hela Motala talar om!!

Motala - Vetlanda
Äntligen stämmer det för di gules toppforwards. Alla tre gör två mål var. Motala står upp bra, men inte ens Charles-Ingvar kan öppna denna kassaskåpssäkra. Över 2 000 besvikna Motalabor ser på när VBK till slut vinner med 6-4.

Kampen om "guldtian" >>>

Andra bloggar om: , , ,

6 kommentarer:

  1. Hur fan ska jag kunna skriva så utan att ljuga??

    1. Broberg vinner

    2. Jag står ju på huvudläktar´n så klart!

    SvaraRadera
  2. Jazzzå du är på Studenternas och spionerar inför finalen :-)

    Då är det ju en annan huvuduläktarfemma.

    Men tyvärr, det blir stryk idag!!
    Eskhult får äntligen sitt genombrott ;D.

    SvaraRadera
  3. Du är ju en usel tippare!

    SvaraRadera
  4. sven:
    Jag??
    Jag ser med glädje fram emot ditt tips på onsdag!
    Sen kan vi snackas vid!

    SvaraRadera
  5. Jag drack inte gravöl! Jag drack gladöl!

    SvaraRadera
  6. Jag förstår det och jag förstår också att det smakade mumma.
    Kul för dig.
    Kul för Broberg.
    Grattis.
    Hoppas att ni körde slut på dom nu så att dom inte orkar stäla till nåt för oss på onsdag!

    SvaraRadera