05 januari 2008

Dagens Tipstjänst

Imorgon är det dags för ett klassiskt möte mellan VBK och Motala på Isstadion i Motala. Det är dessutom en oerhört viktig match, en streckmatch, en måstematch, en sexpoängsmatch. Båda lagen förlorade sina matcher i fredags. Motala uppe i Söderhamn till han Janssons stora glädje och VBK förlorade tack vare många hiskeliga domartabbar!! [f'låt konsthandlarn, jag ska inte älta mer :D]

Jag är helt övertygad om att vi vinner. Jag tar det nästan för givet :-). Vi är det bättre laget. Jag såg ju mötet på annandagen och då visade Motala inte upp mycket till bandyspel. Det enda positiva med IFK den dagen var att det syntes att han den nye tränaren, Ola Grönberg från SAIK, bytt bort lyrbollstaktiken. Men räcker till, det gör dom inte ...

Men nu gäller det ju inte bara att VBK vinner!! Det gäller ju också att tippa rätt, att ta tillbaka tipskungakronan, att vinna tillbaka guldtian från broder Nick ...

Broder LHC har redan tippat och hans grundtips är 5-3 till VBK.

Jag tippar 6-4 till "di gule"?

Uppdaterat kl. 17:39
Dan the Man tippar 1-4 ... 4-1 till di gule

Uppdaterat 6/1 i sista minuten ...
Han Jansson tippar 7-4 till VBK.

Andra bloggar om: , , , ,

2 kommentarer:

  1. 1-4 till bananer i pyjamas.

    SvaraRadera
  2. Vadet är antaget.
    Du får mitt kontonummer senare :-)

    SvaraRadera