01 januari 2008

Dagens Kritik

Jag fick lite på pälsen häromdagen. Han fronning surade lite. Gamla Djurgår'n slog oss på bortais. Djurgården slog de suveräna serieledarna på bortais.
Visst.
En prestation.
Men.
Vi snackar grundserien!!

Och du fronning, här har vi kört över er på Globen så att den nästan kom i rullning, vi har kört över Djurgården på Hovet, så att hela Drottningholm grät av lycka. Vi har valsat runt med erat försvar så att den nygamla valsen med han Thuresson helt plötsligt kändes helt valsbefriad!!

Nämnde jag det?
Skrev jag en rad om det??
Var jag inte tyst då också??
Av hänsyn mot dig???
Var det inte så kanske????

Och så råkade ni vinna en match.
Och ...
Då tyckte du att ...

Men.

Nu såg på den utmärkta stockholmskontrollsidan gatukonst.se, att han fronning nu vandrat runt i Kvarteret Djurgården och klistrat upp lappar ...

Han är glad nu.
Vad skönt att se.



Sa jag det?
Sa jag att det hela handlar om badkarsbandy?
Bandy på liten is.


Andra bloggar om: , , , , ,

4 kommentarer:

  1. Ska du börja året med dylika smädelser angränsande till muck? Är det något att lära barnen?? Jag har redan fått gå runt och plocka ner mina positivt laddade konstverk :(( Som jag så tydligt sa i min tidigare kommentar så tar vi stackars nederlagstippade Djurgårdare de poäng och vinster vi lyckas ta med en sorts tacksamhet. När man kommer på besök i Hovet eller Globen så är det tyvärr jättelätt att få våra dansanta backar att snurra och sluta tänka på badkarsbandy. Det är ett beklagligt faktum men det kanske blir bättre. Vi tog väl en hemmavinst sist vill jag minnas. Nä, du Mr J, var lite snäll. Inled det nya året med givmildhet och gott humör. Annars får det väl bli duell på Gärdet. Grovt nytt hår!

    PEF

    SvaraRadera
  2. "Smädelser"??
    Sedan när blev sanningen en smädelse??
    Min käre herr fronning, kanske böjade inlägget lite negativt å Era vägnar, men slutet gick ju i dur, så sluta sura nu!
    Hela jävla Öfvre var ju fullklistrat med "Nu är jag glad-lappar", zå var då glad!
    Att sedan damerna i pälsen tvingade dig att städa upp efter dig är väl inte så konstigt??
    Dom fick ju lappsjuka under nyårsafton!!
    Inte en enda juvelerare eller guldsmed hade ju öppet!!

    Men för den goda sakens skull önska jag er Ett Gott Nytt Mål.

    SvaraRadera
  3. Han är helt oförbätterlig den däringa Mr J!!

    Gott nytt groll!

    SvaraRadera
  4. Ska du säga som åter ropar på duell :-)!!
    Har du redan glömt att du fegat ur vid de senaste åtta duellerna??
    Man ska inte svärda i kyrkan!

    Gott med Sanning

    SvaraRadera