05 september 2008

Dagens Gåsskit



Här är den
Jag har den.
GÄSS.
Jag har den!!
Polygram Records.
Nr. 811 320-1.
Skivan där den finns.
Här finns låten.
Tamefan här finns den ...

Nummer 2 på andra sidan.
"Gäss te dej".
Ibland kallad "Yesterday".
Gäss te dej.
Med undertiteln.
"Gåsavallarens kärlekssång till Ester"
Gäss ...
.. men ...
Jag har ingen grammofon.
Alltså har jag den inte.
Gåsskit också.
J*vla gåsskit ...

Tänk dig.
Tänk dig musik till denna text.
Bara tänk och njut ...
Hrmf!!

Gäss te dej
"Gåsavallarens kärlekssång till Ester"
Mel: Yesterday

Gäss te dej
Jag vill giva nåra te dej
Om du bara säger yes te mej
Så ger jag når te dej
Ester, dej
Gillar jag om blott du fäster dej
Vid en sån som vill ge gäss te dej
Så kommer jag med präst te dej
Pärlor får du ej av en fattiglapp som mej
Ändå vill jag ge som en ringa gest te dej
-Yeah! Yeah! Yeah
Gäss te dej
De ä min delikatess te dej
Den som kunde ge en häst te dej
Men jag har bara gäss te dej
Jag har bara gäss te


Andra bloggar om: , , , , , ,

18 kommentarer:

  1. Sicka gubbar. De är helsköna! Jag ska ner i grufvgångarna en sväng tror jag.

    SvaraRadera
  2. Gör det för jag har hittat en torrent där den finns men där måste man logga in och betala och sånt och det passar ju inte en smålänning, hä sa va gratis, en sa ente ha utgefter, bara enkömster!!

    SvaraRadera
  3. Helt underbart, ju!

    SvaraRadera
  4. Den är grym!
    Den är gåsagrym.
    Grammofon?
    Någon :)))

    Dessutom finns det en helt outstanding version av "Tiger rag"!!
    Grammfon.
    Någon.
    Digitalisera.
    Någon??

    SvaraRadera
  5. Jag bara måste berätta om mitt bästa Helmer Bryd-minne;

    Ringde till lokalradions önskeprogram den 8:e mars för några år sen.
    Ville att de skulle spela Helmer Bryd's Eminent Five Quartet.

    "Vad är det för låt vi ska höra?" frågade programledaren i direktsändning.
    "En låt med Gunnar Svensson för att uppmärksamma den internationella kvinnodagen", svarade jag.
    "Då kommer den här", säger den inte ont anande radioprataren.

    De måste ha garvat sig harmynta i kontrollrummet när
    "Kärringar ska hållas kort" strömmar ut ur högtalarna runtom i länet.

    Är den med på denna, ännu inte spelade, LP-skiva?

    SvaraRadera
  6. Hahahahaha många av radiojobbarna idag, är lite för unga ... :)

    Gäss den är självklart med.
    Sida 1, låt nummer 2.
    Grammofon.
    Någon.
    Digitalisera
    Någon??

    SvaraRadera
  7. Precis som biskopen har jag tjall på stiftet. Eller är det pickupen? Har själv en hög heta vax som väntar på digitalisering.

    SvaraRadera
  8. Ja men för bövelen, du har ju iaf ett stift :)
    Men jag snacka med 70-åringen om söndag när han har sin stora fest på Mosebacke, han har utrustning (!), det gäller bara hitta en tid som passar alla, som passar för Helmer ... (och Summertime med Alice with the wondervåjs)

    SvaraRadera
  9. Ytterligare några ägg till te däj. Du får ruva på dem själv:
    O
    O
    O

    SvaraRadera
  10. Gäss på däj och en drös andra låtar är på g, hoppas det lyckas. Det går supersakta. De där tv-inspelningarna (ljudfiler)var ju inte av bästa kvalisort!

    SvaraRadera
  11. O
    O

    ...och inte från Pillpat!: O
    O

    SvaraRadera
  12. År 2009 på våren nån gång ...
    Kanske jag behöver :))))
    F*n va gäss det finns :)))

    Nu förstår jag varför du inte dök upp, du är förlåten, du satt ju hemma och gååglade.
    Tack.
    Vi skjuter upp ditt möte med döden, han har länge gått vid din sida, han vet var du bor, han vet att du aldrig är vid Stadshuskajen :)))

    SvaraRadera
  13. Konstigt nog tycks den däringa fransyskan älska gäss eller gör (gjorde) alla frankar det kanske. Det är väl fois grasen som lockar... Gillar du majs förresten?

    SvaraRadera
  14. Nåt lurt är det :)

    Majs?
    Nu förstår jag inte frågan?
    Och den plötsliga vänligheten?
    Var kom den ifrån?

    SvaraRadera
  15. foie gras

    Vänlighet? Det måste blivit något fel.

    SvaraRadera
  16. Nuu, ja alldeles strax kommer dom kanske snart? ...... Ugh Ugh Ugh sa sura bävern, Ugh Ugh sa halta kniven ....

    SvaraRadera
  17. :)
    Och där låg han, mitt på Brommatorg ruvandes på hämnd :))

    SvaraRadera