09 september 2008

Dagens Huvva

Huvva, huvva.
Huvva, huvva, huvva!!
Snacka om viktiga femettor.
Vi snackar speddvaj.
Vi snackar kvartsfinal.
Vi snackar Dunderberget.
Vi snackar Elitlaget ...
Kvällens bortalag.
Vi snackar viktiga poäng ...

Visserligen vann hemmalaget.
Visserligen vann Piraterna.
Visserligen ...

Men.
Våra tre avslutande femettor.
Det är kvällens huvva, huvva.
Huvva, huvva, huvva!!

Vi låg faktiskt under med 14 poäng som sämst (tror jag)
Till slut.
När gruset skingrat sig för sista gången denna afton.
Då blinkade det 49-47 ...

Visserligen vann alltså Piraterna.
Visserligen ...
Men nu är det vi som har slagläge.
Nu är det vi som har fördel av hemmoval ...
Returen körs om en vecka.
Den 16 september.
Kan inte tänka mig att jag tippar fel en gång till :))

Apropå motorer.
Imorgon den 10 september.
Är det 30 år sedan Monza-kraschen.
30 år sedan som Ronnie Petesson förolyckades ...

Uppdaterat 10/9
Höglandsnytt om gårdagens Huvva

Andra bloggar om: , , , , ,

2 kommentarer:

  1. Jag hade kastat av mig släpskon efter ett par hest "Detta grejar de aldrig!"
    Men sen kon jag på att laget är ju från Småland. Det här KAN gå vägen i returen.

    RIP Ronny P

    SvaraRadera
  2. Jag gjorde nästan likadant, jag stängde av Gaolwire vid 17-7 efter tre heat, tänkte ...
    Men så vänder dom nästan på steken, så är det när man har smålänningar i laget, Crump, Crupp, Holta, Halta, Hampel och lite andra Johansöner :)

    Det GÅR vägen, det går via ovalen ...

    F*n va tiden går, tänkt att det är trettio år sedan. RIP!

    SvaraRadera