03 september 2008

Dagens Nomineringar

Fick en bullentin.
En nominering.



Från det vitaste av alla hus.
Hä bar å tack!

Undertecknad framför härmed sitt varma tack.
Men det är inte nog med det.
Det räcker inte med ett tack!

I nomineringen ingår följande uppgift:

"Ni som blir nominerade skall i er tur utse era sju favoritbloggar.

1. De nominerade kopierar bilden och lägger på sin blogg

2. Länka till personen du fick nomineringen av

3. Nominera 7 bloggar

4. Länka till de bloggar du nominerat

5. Lämna ett meddelande på deras bloggar att de blivit nominerade"

Men fa van.
Hur ska det gå till?
Bara sju??!!

Nåväl.
Efter moget ...
.. har jag nominerat följande sju bloggar ..
.. som jag just nu ...
(OBS i bokstavsordning):

Farbror Sid.
FinnsHere.
Grandprix63.
MartinKlasch.
Musselsoppan.
PCL Linkdump.
Ruinromantik.

Andra bloggar om: , , ,

25 kommentarer:

  1. Du har en nominering att hämta i bakluckan på min Grand Prix 63!

    SvaraRadera
  2. Grattis MrJ. Äntligen!!
    ...och tack för den ärofulla nomineringen av MK och MSV. Särskilt gänget som jobbar med soppan blev jätteglada. Med hänvisning till ohälsa och "the Arte y Pico award"-vinsten nyss så kommer vi inte att föra vidare även denna stafettpinne mer än i denna kommentar. Så här lite inofficiellt nominerar jag förutom de jag nominerade till det priset även bandygåsen och den skånske lättdrömmaren. Hurra!

    SvaraRadera
  3. grandprixxen:
    Tack, tack, vilket innebär att jag kan nominera sju till, som just vuxit upp och gift sig och fått barn som just slutat skolan och gift sig och fått barn, som just vuxit upp ...

    pef:
    Äntligen vad??
    Har du hittat en dinisarie i Skåne??
    Aha ännu en nominering, vilket innebär att jag så här inofficiellt kan inofficiellt nominera sju nya bloggar, som just vuxit upp och gift sig och fått barn som just slutat skolan och gift sig och fått barn, som just vuxit upp ...

    Snart tror jag att jag ska slänga upp en kommentar hos den där kraxepelaxen hhahhahhahhahha

    SvaraRadera
  4. Vilken ynnest! Tacksamt tar jag emot nomineringen, GODE HERR Josephzohn! Din blogg följer jag dagligen med. Däremot har jag ej sju goda bloggar i mitt bagage, än så länge bör tilläggas. Dessa bloggar följer jag, förutom ditt verk josephzohn, med spänning; http://www.122dagar.se/
    http://glidtacklingen.blogspot.com/
    http://peterbarlach.blogspot.com/
    http://krimusik.blogspot.com/

    Återkommer med pinnen när jag är uppe i de sju....

    SvaraRadera
  5. tommy:
    Vassego och tack :)

    122dagar var en av dom som var med i min vågskål!
    Dom andra ska jag med börja besöka!!

    Lycka till med att hitta de andra favoriterna!

    SvaraRadera
  6. "Äntligen!" gällde förstås att även du min gode bandygås finge en utmärkelse. Sa jag det? Sa jag "först en rejäl medalj"?

    En god rundgång är en god rundgång är en god rundgång är en god rundgång är en god rundgång är en god rundgång osv

    SvaraRadera
  7. Gåsen gås rundgång:
    ...en rund gås gås runt en rund gås som gås runt en rund gås...

    SvaraRadera
  8. Nu kom jag på det, glöm det jag skrev i en annan kommentar!
    Du är inte ruinromatiken, du ÄR han krakletspektaklet :))

    Men innerst inne känns det skönt att äntligen få en utmärkelse, sjökorten har ju haft det i många år och så har varit utan, minst lika länge!!

    Fast nu tycker jag det gått oerhört länge sedan som jag fick en utmärkelse?
    Någon ...

    SvaraRadera
  9. Vad skyller du mig för?! Vilket jvla krakelspektakel?! Kan du va själv!!
    Du ska fn inte ha några fler utmärkelser!
    Jvla kusinvitamin!

    ;)

    SvaraRadera
  10. Aha då är det du som är Carl-Anton och skyll inte på mig, vem är det som far runt på alla bloggar och skriver kommentarer under en massa olika alias, det är ju nästan så att du Blockerar hela blogger.
    Pah som man bäddar får man fly än illa fäkta!

    Är du svensk?
    Kan du läsa?
    Då vet du.
    Då vet du att det ramlade in ännu en utmärkelse, precis i det ögonblicket då jag tyckte att det hade gått väldigt lång tid utan :)))

    Landet.
    Kusin??
    Sa du Bromma??

    SvaraRadera
  11. Jag vet inte vad du yrar om!
    PS: Kan man ångra sina nomineringar?

    SvaraRadera
  12. Käre Herr Gås!
    Jag (och helt säkert också mina medkonspiratörer) känner stor stolthet och glädje ety detta är den första utmärkelse vi förlänats (och dessutom 2 på samma dag!) . Mycket trevligt förstås!
    Dock ämnar jag inte föra några egna nomineringar på tal för PCL's räkning då jag tycker det känns svårt och kvistigt att på det här sättet rangordna den fantastiska bloggosfären.

    Men en sak kan jag säga så här på direkten: "I Love Your Bandyklubba"!

    SvaraRadera
  13. p-e - Wow! Där satt den!

    SvaraRadera
  14. pef:
    Det du nu nämner så här i förbigående är något som jag grubblat på ända sedan ..
    Kan man ångra sina nomineringar :)
    Kan man det?

    mr dante:
    Njut medan det varar :)
    (Se ovan)
    För det verkar som om du är överens med han den musslande soppan.

    Känns som om man hamnat mitt i en j*vla soppa :)))

    SvaraRadera
  15. Dantegubben: Vad var det jag sa! Du har faktiskt fått inte mindre än tre nomineringar (se min första kommentar på den här sidan). Stor slam!

    Mr Gås: Jo, just det. Om du ångrar så behöver ju inte jag... Perfekt! Sen vill jag bara klargöra att jag och Dante inte är överens om en sak - "I do NOT love your bandyklubba" och jag önskar inte stifta närmare bekantskap med den. Aj!

    SvaraRadera
  16. Men hur jag än läser den där listan. Uppifrån och ner eller nerifrån och upp. Vänster till höger eller höger till vänster. Framifrån eller bakifrån. Inte faen hittar jag nån huvudläktare??? Men okej, får gå för den här gången då....

    SvaraRadera
  17. p-e & joseph - Jo, mitt utrop syftade på Fronnings stilfulla nominering av en viss blogg. Inte vill jag peta in en pinne i brasan på er gamla ohejdbara och eldfängda fejd ;-)

    SvaraRadera
  18. Se där, gåsen! Nu har du gåsskitit i det blå skåpet igen! Ännu en fiende har du skapat!

    SvaraRadera
  19. Dante: Klart du ska vara med och peta in lite pinnar du med! Eller bandyklubbor. De brinner fint har jag hört.

    SvaraRadera
  20. mr dante:
    Tack!
    Det kom som en lättnad, det räcker med att ha han fronning hängande i bakhasorna hela tiden, det är omöjligt att ha koll på honom, han byter ju identitet lika ofta som Lill-Babs bytte ...


    pef:
    Va?
    Vill du inte lära känna min bandyklubba??
    Men om du vill så får du gärna låna 745:an och slå dig blå utan min hjälp!!
    Hans ringde precis nu och han lämnar tillbaka den imorgon ...

    jansson:
    Nej tyväärrr, det är alltid svårt att lista, och jag brukar aldrig hänga på något sådant här, men idag gjorde jag det och då valde jag dom som jag den senaste tiden följt mest, men som tröst i mörkret, du var självklart en av dom som bubblade i vassen :)

    SvaraRadera
  21. pef:
    Jag missade som tur var dina sista blaskiga ...
    Du är tamefan överallt med dina braskande ...
    Men som väl var så hann han Dante komma med en förklaring, så nu kan du snacka om vem som skitit i det blå skåpet.
    Blåa skåpet??
    Är det en Kamp rad-produkt??

    SvaraRadera
  22. fniss, fniss ...! Jag börjar fatta ingenting!

    SvaraRadera
  23. davids son:
    Det har gjort aldrig!!
    Det är omöjligt att fatta herrens vägar!!

    SvaraRadera
  24. Ursäkta mig... i alla min exaltering över att blivit nominerad... glömde jag helt av att tacka dig Josepzohn.
    Ett stort tack!!!

    SvaraRadera
  25. Det är lugnt, jag har full förståelse att man .. i all uppståndelse som blir :))!!

    SvaraRadera