01 september 2008

Dagens Radioreklam

Året var 1961.
Opel släppte en ny Rekordmodell ...





Tyvärr har jag inte någon riktig Opel.
Ni får nöja er med en modell ...




Men varför Opel??
Tja varför inte

Uppdaterat 22:00
Han grandprix63 rättade mig.
Min modell är inte en 61:a.
En äkta 61:a ser ut så här ...




Dessutom.
När vi ändå är inne på ämnet Opel, sa han grandprixxen.
Här får du en Jackie ...





Sa jag det.
Sa jag att jag även fick vinylbilden ...
Måste vara rekord.
Vänlighetsrekord.
Wunderbaum.
Och allt detta bara för att morfar alltid körde Opel
Sa jag Opel?
Opel Rekord!


Andra bloggar om: , , , , , , , ,

10 kommentarer:

  1. Opeln på bilden är en av 1958-60 års modell.
    Jag har naturligtvis haft en sån också. Fast den var grå och hade en gång tillhört sångerskan Bibi Johns och hennes föräldrar som bodde i Arboga.

    SvaraRadera
  2. Imponerad!
    Jag kan inte annat än tro dig, jag vet bara att den är av märket Minichamps.
    Fanns det några spår av hon Johns?? :)

    SvaraRadera
  3. Tja, varför inte?
    OPEL har ju jag också. Men jag har ju inget sånt där litet kort som man ska ha för att få ratta. Men Opel det har jag!

    SvaraRadera
  4. Jag har kortet, men ingen Opel, samarbete :)

    SvaraRadera
  5. Kom att tänka på de häringa oplarna som liknar din lite mer.

    SvaraRadera
  6. Jo det finns en klar likstelhet, men dom du länkar till är ju Kapitäner, serru, det är en annan modell det. Sådana hade morfar också.

    Men om du bl.a. tittar på silverbandet på sidan så ser även du direkt att det är en designskillnad :)))

    Förhoppnigsvis kommer han grandprixxen med utförligare ...

    SvaraRadera
  7. Kapitän var top-of-the-line hos Opel 1939-63.
    Med sexcylindrig motor och större kaross än den fyrcylindriga Rekord,
    var den populär som taxi och polisbil samt, som begagnad, även en fin-fin raggarbil med sina stora utrymmen och amerikanska design.

    SvaraRadera
  8. Morfar hade ett par gamla svarta begagnade Kapitäner!!
    Huvva, huvva och om han bara hittade en Shellmack då och då där han kunde få bensin och vatten (!), så .. gick det undan ...

    SvaraRadera
  9. Missade en sak upptill.

    Det fanns inga spår av hon Johns kvar men Silver-Erik i Guldsmedshyttan, som påstod att han köpt den av föräldrarna, kan väl inte ha ljugit?

    Hon Bibi hade, enligt sägnen, köpt kärran i Tyskland när hon var där och uppträdde och skänkt den till föräldrarna.

    Kapitänerna jag haft, en '62 och en '66, hade däremot inga framstående ägare (före mig)

    Jag blir nog tvungen att införskaffa en scanner så jag får in bilder på mina gamla bilar i datorn.
    Dyr hobby, det här med bilar...

    SvaraRadera
  10. Silver-Erik i Guldsmedshyttan!!
    Hoonom kan man lita på i alla väder helt klart!
    Det var nog som så att hon Johns var noga med att inte lämna några spår efter sig :)

    Dyr hobby det här med bilar :))))
    Dyr hobby det här med bloggar :))))

    SvaraRadera