22 februari 2006

Dagens citat - "Bandy är en underbar sport"

Bandysäsongen är över.
För Vetlanda BK
För undertecknad.
För bandysajten SF/Bandy/tjustkulle.
För Andreas Söderman.
Festen är över.
Gulddrömmarna är borta!
Bitterheten står som spön i backen!
.. som snö på isen!
Hur kunde det hända?
Hur kunde vi förlora mot Motala?
Vems är felet?
Ge oss en syndabock!
Frågorna är många.
Och fortfarande obesvarade!
Nåväl.
Om åtta månader är sommarhelvetet över!
Då rullar det röda nystanet på Kullen igen!
Då skrinnar dom ut "di gule - The Stars in Yellow" ...
.. på den nyspolade isen.
Då är vi med igen.
Då lever drömmarna igen!
Nu skulle jag bara vilja tacka Södermans.
För ett kanonjobb i vinter.
För allt arbete ni lagt ner på sajten tjustkulle.
För alla inför- och matchrapporter.
"Bandy är en underbar sport"
Härlig är bandyn.

Andra bloggar om: , , ,

9 kommentarer:

  1. Nej, du har fel. Här har du dagens citat:

    http://mickej.se/blogg/2006/02/22/turin-os-far-ju-inte-glomma-dagens-citat/

    SvaraRadera
  2. Vet inte om skitblogger visar hela länken... här kommer den i två delar

    http://mickej.se/blogg/
    2006/02/22/turin-os-far-ju-inte-glomma-dagens-citat/

    SvaraRadera
  3. micke:
    Jag såg det.
    Underbart med felsägningar ...
    Hang down your head Tom Dooley :-)

    Apropå skitblogger ...
    Kör ... html då är funkar det även på "skitblogger"

    SvaraRadera
  4. Jasså det var ju trevligt. Lustigt dock att html ska funka men inte vanligt text ;) Jag menar, hur svårt är det att bryta av text o köra ny rad? :P

    Jeje ;)

    Btw, html är ute, det är xhtml som gäller ;) Kodar bara det i min blogg (kör den ju på webbhotell). Jobbigt att vänja sig att avsluta alla taggar som inte har stängning med />.

    SvaraRadera
  5. Som du kanske kan se så gör min blogg om länkar till just det, länkar automatiskt. Det var väl mer det jag trodde blogger skulle klara av. En länk ska vara en länk ;) Jag får klaga till blogger istället för här. :P

    SvaraRadera
  6. micke:
    Livet är lustigt, blogger lustigare!
    Tänk vad ett litet x kan göra skillnad!

    Länkar automatiskt?

    Klaga på du, det kanske ger förbättringar om någon som kan det klagar eller ger förslag om förbättringar!

    SvaraRadera
  7. Micke:
    Josephzohn: Länkarna, är det inte dom som vill spola kröken...

    SvaraRadera
  8. Länkar automatisk som i att göra en länk av en URL helt enkelt. Äru me? ;)

    I morrn blire guld igen va?!?!

    Fan va stolr svensk man är.. rörande...

    SvaraRadera
  9. perspektivet:
    Länkarna vill det.
    Slalomåkarna vill det.
    Shorttracksåkarna vill det.
    Alla verkar vilja ha raka spår!

    micke:
    Då gjorde jag fel när jag kommenterade ditt underbara citat.
    Hoppas jag inte blir hängd för det!

    Imorgon är en annan dag, helt plötsligt är imorgon idag och då kan det bli ett curlingguld!
    Det vore nåt att skriva hem om!
    Hoppas isen är nyspolad!

    Stolt är bara mellannamnet!

    SvaraRadera