26 februari 2006

Gripen på halvfart ...

Två minuter.
Så lång tid behövde Gripens BK.
Efter två minuter stod det 1-0.
Till slut vinner Trollehättelaget med 6-3.
Trots att laget gick på halvfart ...
.. men det kan man göra ...
.. om man möter en avbytarbänk!
Vi snackar kval.
Förkval till bandyallsvenskan.
Och Nässjö IF ...
Tyvärr :)
Det blir till att möta ...
.. Surte, Gais och Målilla ...
Och.
Kanske ni även nästa säsong får spela på Kullen ...
Skirö har ju chansen.
Kan faktiskt kvala sig till ...
.. bandyns Division I Södra!

Andra bloggar om: , , ,

6 kommentarer:

  1. Hjärtmassage hitåt, å det raskaste! Har inte hängt med i kvalsvängen och trodde först att det var Boltic som Gripen slog med 6-3 när jag läste ditt inlägg. Sluta skrämmas!

    SvaraRadera
  2. baloo:
    Nej, nej det var ju avbytarbänken som åkte på däng!
    Har inte riktig satt mig in hur kvalet spelas, men jag vet att Boltic börjar kvalspelet den 4 mars.
    Men vilka dom får möta är inte klart, det är väl det som kvalspelet till kvalet ät till för kan jag tänka :-)

    Du kan lugnt somna om och vakna den 4/3 ...

    SvaraRadera
  3. Somna om? Blir en kort tupplur i så fall, för snart börjar det ju.

    Idag måste det väl ändå bli norskt, eller?

    SvaraRadera
  4. baloo:
    OS ...
    Tänkte inte på det!
    När det står bandykval på tapeten är det lätt att glömma ett litet OS.

    Norskt?
    Vafalls!
    Blir det norska domare i hockeyfinalen?
    Då kan det sluta hur som helst.
    Då är det bäst att jag ringer Lars-Åke, så kan han köpa rättigheterna på Norge också!

    Eller menar du femmilen :-)

    SvaraRadera
  5. Menade väl skiduppvärmningen främst ja. Sedan snabb trerätters middag för att nöjd och belåten däcka i soffan framför tre kronors seger.

    Jörgen sätter det avgörande 3 - 1 målet i öppen kasse.

    SvaraRadera
  6. baloo:
    Trerätters?
    Låter som en guldbankett det.
    Tyvärr tror jag på finsk seger.
    Finnarna har sett grymma ut.
    Mitt interna tips är därför 5-2 till hackapellegänget ...
    Men som jag skrev nånstans ...
    Målvaktsspelet.
    Målvaktsspelet, det är puckens kärna det och skulle han Lundqvist ha tumme med hammaren idag och kunna spika igen då ....

    Och tänk om du får rätt.
    Vilket härligt scenario.
    Jörgen, fast jag tror då mer på Hannula, i suddens öppna kasse.
    Huvva!

    SvaraRadera