17 februari 2006

Sicken skuffelse

Hur kan sånt här hända?
Hur kan vi förlora mot Motala?
IFK Motala!
Det är ju ett B-lag.
Ett bandyns B-lag!
Först slår vi svenska mästarna med 6-3 ...
.. och sen får vi stryk av Motala!
Ofattbart.
Sicken skuffelse ...
Underbart är dock att ...
.. åttondelsfinalerna avgörs i bästa av två matcher.
På söndag hemma Kullen.
Då ....
Övriga åttondelsfinaler slutade ...
Bollnäs - Broberg 3-3
Falu BS - Villa 4-4
Sirius - Vänersborg 2-5
Resultat som innebär att ...
Vänersborg är i kvarten och att ...
Falun får det svårt.
Hälsingederbyt ... omöjligt att tippa.
Kanske liten matchboll för Broberg.
Hemmaplan är alltid hemmaplan.
Eller hur VBK!!!!

Andra bloggar om: , , ,

7 kommentarer:

  1. Josephzohn: Vi har tydligen gjort liknande analyser inför söndagen. Men en skräll kan det ju ändå bli. Bara inte Falun eller Motala står för skrällen så... Sirius får gärna skrälla...

    SvaraRadera
  2. mr p:
    Vi får verkligen hoppas att den gamla klyschan "hemmaplan avgör".
    Men ärligt skrivet bryr jag mig inte det minsta om vilka andra lag som går vidare.
    För mig och alla andra gula supportrar är det endast VBK som gäller imorgon!

    SvaraRadera
  3. Ja men precis.

    SvaraRadera
  4. Pallar ni pressen hemma då?

    Målilla är klara för ettan igen!!! *glad*

    SvaraRadera
  5. micke:
    Först ett stort grattis!
    Nu är det bara att hoppas att även rälsen återvänder till Målillas g:a station :-)

    Apropå "Pallar ni ... "

    SvaraRadera
  6. Höhö... Rälsen finns, och tågen går på den, men stationen står stilla. Och kustpilen kör bara förbi :(

    SvaraRadera
  7. mr m:
    Nu blir jag konfunderad!
    Ligger rälsen kvar?
    Jag var där för två somrar sen och plåtade stationen, men jag hade för mig att rälsen var uppriven!
    Om den är kvar då är det bara att gratulera :-)

    SvaraRadera