17 februari 2006

UEFA-cup modellen

Just nu pågår bandyns åttondelar.
Vetlanda har 2-2 mot Motala.
Frågan dök upp.
Kan matcherna sluta oavgjort.
Svaret fanns på svenskbandy.se.
Detta gäller.

Uefa-cupmodell
1) Båda matcherna kan sluta oavgjort. Om så sker räknas gjorda mål på bortaplan.
2) Om lagen vinner varsin match räknas: a) målskillnad b) gjorda mål på bortaplan.
3) Är det fortfarande lika skall andra matchen förlängas med spel i sudden death, dock max 30 min ( 2x15 min ), sidbyte efter 15 min.
4) Är det fortfarande lika sker straffläggning enligt § 10.


I vinter-OS har just Anja målat.
Men Schildt har matchboll inför ...
.. morgondagens störtlopp.
I Kalle Anka hockeyn tog sig
.. "Brudkronorna" till OS-final.
Grattis.
Men, visst är det TV-pucken över det hela!

Andra bloggar om: , , , , , ,

13 kommentarer:

  1. Bra att veta, men just nu har Motala gjort 3-2. Vad är det som händer? Roffe och Nordén utvisade.

    SvaraRadera
  2. forza:
    Precis.
    Vad är det som händer?
    Hur kan ett lag som slår svenska mästarna med 6-3 ligga under mot Motala?
    Är det isen?
    Blåsten?
    Snöar det?
    Vad är felet?
    Motala är ju ett B-lag!

    SvaraRadera
  3. persepktivet:
    Såg inte hela matchen.
    Sista perioden och straffarn fick förgylla min tillvaro ...
    Icke sa Nicke.
    Icke är det imponerande!

    Ser ju bra ut för fiskargänget.
    Dom överraskar hela bandyvärlden!

    SvaraRadera
  4. Josephzohn: TV-pucken var ordet, sa Bull.

    SvaraRadera
  5. Josephzohn: Överraskar? :-) Men den stor frågan idag: Hur kunde ditt svar hamna före min kommmentar??

    SvaraRadera
  6. mr p:
    Jag är lika förvånad som du!
    Jag såg din kommentar när jag kommenterade Forza.
    Så jag har ingen aning hur min kunde hamna före din?
    Blogger överraskar mer än vad Motala och Falu BS överraskar bandyvärlden.
    Men Blogger har ju strulat lite senaste tiden så det kanske är deras sätt att visa att nu är allt OK.
    Nu är Blogger t.o.m. före sin egen tid :-)

    SvaraRadera
  7. Jävla SKIT!

    SvaraRadera
  8. forza:
    Lägg till FÖRBANNADE så är vi helt överens.
    Dessutom är det damhockey på TV.
    Man kan bara citera Ola Magnell:

    "Så det är bara å gå på som förut
    å inte stanna eller se sig om
    Ja det är bara å stå på å se ut
    som om man glömt varifrån man kom
    Men om det finns en enda gud som är värt sitt namn
    då för han mej i hamn om jag går på grund
    men om man sjunker har man i och för sig
    haft en å annan lite flummig stund."

    Här kan man om man vill med fördel byta ut GUD mot Rober Lind, men det blir lite svårare om man ska sjunga låten (Kliff)

    Ta bort mig, ta bort mig!

    SvaraRadera
  9. "Skitkytten" och "TV-pucksdamerna" vinner medaljer och svenska folkets hjärta men Mr Js hjärta är obevekligt och oförlåtande."Peja", Tre Kronor och VBK åker på däng och "döljer storformen". Har Mr J avslöjats som manschauvinist? För all del, jag tycker inte att alla behöver tycka lika. Kör på bara! Trevlig helg förresten:)

    SvaraRadera
  10. mr f:
    Manchauvinist?
    Jag?
    Inte en chans :-)
    Jag har ju för sjuttan gubbar gjort en musikvideo om de curlande damerna!!!
    Det kallar jag nästan feministiskt.
    Jag som tycker bättre om när damerna åker konståkning än när "Elvis" och andra manliga diton gör det samma.
    Skitskytten har inget att göra med att jag gillar de manliga skidskyttarna bättre utan just att det var hennes (Olofssons) dåliga skytte (skitskytte) som gjorde att hon missade pallen.
    MEN jag står fast vid att jag inte tycker att "Brudkronorna" är OS-mässiga.
    Jag står fast vid att jag ger fullständigt f*n i att det just NU pågår ett VM i bandy för damer.
    Inte en rad ....
    Jag gör som du skriver.
    Jag kör på.
    För vi män är bättre bilförare ;-)

    Apropå helgen.
    Detsamma!

    SvaraRadera
  11. För sjutton tanter! Bra rutet!

    SvaraRadera
  12. megafonmannen:
    Om jag bara likt dig hade en megafon, då skulle hela världen få chans att höra min sanningar!
    Sanningar som dessutom är tål att höras :-).

    Du som är i musikbranschen?
    Vad tycker du om The Magic Numbers?

    Såg din postning om huset med egen Spies.
    Fanatastiskt.

    SvaraRadera
  13. I musikbranschen? Lyssnar liksom du mest på gamla beprövade grejor och moderna prylar lägger jag sällan på minnet. Noterade de där "numrena" som hypades en kort stund i samband med någon spelning i Sverige. Prövade att "googla" ner några låtar men just deras var svåra att få ner (kanske nåt sort skydd) och lyckades bara med ett par stycken men dom låter helt ok tycker jag.

    "Med egen spies" - ja, du är då, som tur är, en oförbätterlig skämtare!

    SvaraRadera