19 februari 2006

Tur att vi slapp Lasse Granqvist.

Nyligen.
På en blogg nära dig.
Skrev undertecknad ...
Skulle vara kul med Lasse Granqvist på Kullen.
Idag några dagar senare.
Är jag väldigt glad.
Glad trots förlusten.
Glad trots att vi är utslagna.
Jag är helt enkelt glad att han Granqvist.
Radiosportens Lasse Granqvist.
Fortfarande är i Turin.
För tänk om.
Tänk om han rapporterat från dagens match.
Hur många gånger hade vi då inte likt ...
.. straffdramat mot USA ...
.. fått höra om Motalas 4-3 mål ...
I repris efter repris efter repris ...
Det hade varit ännu en skräckupplevelse ...
Men som tur är.
Han är kvar i Turin.
Jag hör honom ...
Än en gång mot USA.
Sicken tur ...
Att det bara finns en Lasse Granqvist!!

Andra bloggar om: , , , , ,

11 kommentarer:

  1. sandra:
    Absolut.
    Men!
    Mitt bankkonto har inte sett skymten av ditt trots förskottet!
    Vad händer?

    SvaraRadera
  2. Beklagar sorgen. Kommer ihåg när Öster skickade ner Degerfors i superettan efter mål i 90:e minuten. Sånt är aldrig roligt....

    SvaraRadera
  3. farsan:
    Tackar.
    Å tack för att du nämner Öster :-)
    Det gör det hela lite lättare.
    Snart börjar ju Fotbollen!
    Öster gås får Guld!
    Minnet sviktar.
    Kommer inte alls ihåg året då Öster sparkade ner Vulkanerna?
    Men som sagts många gånger i Dalarna.
    "Idrotten är hård men Rättvik"

    SvaraRadera
  4. Fy fan va tungt! Bland det värsta jag upplevt som bandysupporter. Dessutom är det söndagkväll! I Vetlanda! Här finns inget Mowitz, där man kan supa sönder skallen!
    Fy fan va tungt!

    SvaraRadera
  5. Ha! Jag tänker inte beklaga nåt! Nu kan du koncentrera dig på att skriva om annat än det där bandyt, eller vad det hette! För det gör du ju så bra!

    Så du inte missar det, läs mitt svar på din kommentar:
    http://www.blogger.com/comment.g?blogID=
    12579451&postID=114012639921254554

    SvaraRadera
  6. mr f:
    Ja men precis, nu ska jag starta mitt nya projekt FAOB Fotbollslexikonet.
    Ett lexikon som bara handlar om två lag och deras framfarter, Östers IF och Vetlanda FF. :-)

    Men det värsta är att jag har många fler uppslag att fylla BAOB med.
    Bandyn är ju sporterna sport och om man efter dagens katastrof inte kan fylla "gåsen" med aktuella inför/resultat/matchanalyser, så får man väl skriva mer om den härliga och mustiga bandyhistorien.
    Då får man ju tid att göra flera spolande videos ... typ :-)
    Dessutom har ju den ryska staten inkommit med en förfrågning om jag är villig att göra en rysk variant.
    Namnet är vi redan överens om юэернжони | гусь хоккей с мячом словарь (дадаоб) , det gäller nu bara att komma överens om antalet rubel i mina fickor.
    Man kan ju inte leva på Borsjtj och borsten hela livet.

    Jag har, som flickan sa till pojken i hagen, självklart redan varit där ... ska kolla på dina linktips men det får bli en annan natt!

    SvaraRadera
  7. forza:
    Vadå Mowitz.
    Hembränt finns väl i hela världen.
    Eller åk ner till närmsta mack och köp lite spolarvätska :-)
    Drick broder drick, imorgon är en ny dag.
    En ny bakfull j*a morgondag!

    SvaraRadera
  8. Jag anade nog att du skulle ha något annat otyg på lut....

    SvaraRadera
  9. Har du hört om den nya lobbygruppen VVB?:
    http://musselsoppansvanner.blogspot.com
    /2006/02/vga-vgra.html

    SvaraRadera
  10. 12:56 mr f:
    Hahaha.
    Livet är en hobby!
    Livet är hårt men länsynslöst.

    4:39 mr f:
    Hahaha för andra gången på kort tid, men jag hoppas, jag upprepar, jag hoppas att Musselsoppans vänner har många många andra vänner ...

    SvaraRadera
  11. Josephzohn: "юэернжони | гусь хоккей с мячом словарь (дадаоб)"
    Haha! Äntligen kan jag skratta igen.

    Men det är dystert idag. Jag noterar att vädret är sympatidystert, i sympati med våra slagna bandyhjältar. Och frågan återstår: Vad är väl en bandyslutspel utan Villa och Vetlanda...

    SvaraRadera