06 februari 2006

Malmö gås bandy ...

Det är synd om människan, sa August.
Men det är mer synd om Malmöborna!
Igår skulle det bli av.
Bandy på Limhamnsfältet.
Första matchen i Malmö på 43 år.
IFK Malmö mot Mellby IF.
I Division II.
Festligt med folk.
1 500 personer!
Jubel redan vid entrén.
Malmöborna hade upptäckt bandyns storhet.
Matchen går igång ...
Malmö rivstartar, två mål efter 5 minuter ...
.. men efter 19 minuter sprack isen.
Domaren fick bryta.
Spelarna fick bila 14 mil ...
.. till Sjöaltsvallen vid Hallandsåsen ...
.. för att börja om.
Nu inför 25 trogna supportrar.
Den matchen vann Malmö med 3-2.

Andra bloggar om: , , ,

8 kommentarer:

  1. Du ser..
    Malmö å bandy är ingen bra kombination. Iaf inte än.

    SvaraRadera
  2. mrdante:
    Inte än!
    Men jag ser.
    Och Robert Lind ser.
    Vi ser alla vilka förutsättningar det finns.
    Vi ser alla det enorma suget.
    Det enorma intresset för kultur som Malmöborna har.
    Dom hade längtat i 43 år på chansen.
    Femtonhundra personer ( Nu blev det rätt, lr hur fronning?) på Limhamnsfältet för att se Division II bandy!
    Fanatastiskt!
    Det är slår ju med hästlängder dom 8 700 som kom till Zinken igår för att se VM-finalen!
    Och snart håller isen för en hel match!
    Jag bugar mig för alla bandyfans i Malmö Stad!

    SvaraRadera
  3. Du har säker rätt.
    Viktigaste faktum kvarstår: Malmö vann!

    SvaraRadera
  4. mrdante:
    Jag vet!
    Jag är som Dagens Rätt.
    Dagen Rätt är aldrig fel!
    Och ..
    Du ser.
    Du känner det.
    Bandysuget.
    Det är bara att erkänna.
    Annars skulle du ju inte .. :-)
    Malmö vann! Igen!

    Men du?
    Du som sysslar med musik, film o.dyl.
    Har du svaren på mina podd-tv frågor?

    SvaraRadera
  5. På A) svarar vi DVD spelare.
    På B) kan vi inte.

    SvaraRadera
  6. mrdante:
    DVD-spelare?
    Ser du hur frågande jag ser ut.
    Jag tänkte på sådana däringa små spelare, inte mycket större än en mp3-spelare fast med bild?

    SvaraRadera
  7. josephzohn - Ja, du ser... Som sagt ultrakass.

    SvaraRadera
  8. mrdante:
    Nu ska vi inte se det så, men iom att vi är överens om att du är bättre på bandy, så glöm inte att ta av skridskoskydden!

    SvaraRadera