12 februari 2006

... g(os) utför (II) ...

Puckelpist?
Vad i h*e är det?
Puckelpist.
Ska vara olympiskt?
Det är väl ingen idrott!
25 sekunder nerför en preparerad backe?
Två hopp?
Trams.
När jag tänker på puckelpist.
Om det skulle vara något ...
.. att skriva hem till mamma om.
Då skulle det vara som det låter.
Som en gammal Lindeman.
Uppförsåkning.
Kör samma bana uppför.
Då kan man snacka om puckelpist!
Eller gör om grenen helt.
En sommarsport!
Då kan man snacka om puckelpist!
Och flytta den till sommar-OS.
Puckelpist :-)
När det finns bandy!
En stor härlig isyta ...
.. 22 vältränade män i sina bästa år!
Skridskor, klubbor, munskydd och ...
.. det läckert röda nystanet.
Bandy, vintersporternas vintersport.
Puckelpist ...
.. Hä bare trams!

Andra bloggar om: , , , , ,

6 kommentarer:

  1. Josephzohn: ".. 22 vältränade män i sina bästa år!" Jag har ett tag funderat på hur länge det dröjer innan feministerna anklagar dig för diskriminering av dam-bandyn... :-)

    SvaraRadera
  2. perspektivet:
    :-)
    Låt dom komma!
    Låt dom storma!
    Jag står fast som en småländsk fura .. i den av Gudrun stormdrabbade skogen.
    Jag skriver bara om sport som jag tycker är bra!
    Sport när den är som bäst.
    Eller kritiserar den sport som jag tycker suger!
    Jag skriver bara om sport som intresserar mig.
    Den dag som jag tycker att dambandyn är bandy, då kommer jag att skriva om den också!
    Det finns sporter som damerna är bättre i, men dom idrotterna intresserar ju självklart inte mig.
    Idlaflickorna går bort :-)

    SvaraRadera
  3. då tycker jag du ska ta på dig ett par skidor, ställa dig på toppen för att sen kasta dig ut för en backe som säkerligen är brantare än du någonsin åkt i, köra 10 meter per sekund, hoppa 15 meter långt då du gör en volt, snurrar två eller tre varv, för att sedan åka 10 meter per sekund hoppa 15 meter igen och sen åka en bit till i en hastighet av 10 meter pe sekund. Skulle va kul att se hur tuff du va då!

    SvaraRadera
  4. Kom tillbaka när du har satt skidorna eller vad det kallas på dromedaren och den har gjort de konster som du vill att jag ska göra bara för att vara tuff!!

    När det finns bandy, när det finns en vacker isyta!!
    Varför vara tuff då??

    SvaraRadera
  5. Kom tillbaka när du har satt skridskorna, klubborna eller pinnarna eller vad det kallas på dromedaren och den har gjort de mål som du tycker är så vackra!

    SvaraRadera
  6. Jag lovar att publicera filmen!
    Skaffa dig en rss-läsare så att du inte missar den!!

    SvaraRadera