02 september 2008

Dagens Gasoooline

Det ena ger det andra ...

26 övergivna gasoline stations.
Tyvärr måste man vara en "majspäjsare" för att ...
Och är det nåt vi mackälskare inte vill var ...
.. så är det på majspäjs!!


26 abandoned gasoline stations www.erictabuchi.frEric tabuchi, 2008


Var i världen är chansen störst att hitta en övergiven mack??
Självklart.
På "Gasoline Alley" (Wood/Stewart)

The Faces Live in Paris ...



Rod himself ...



Elkie Brooks.



Om nu bensinen är slut.
Macken är övergiven.
Hva gør vi då??
En gammal favorit!

Gasoline - Hva gør vi nu lille du?



Till slut hamnar vi i metropolen.
Texacomacken på Storgatan i Vetlanda.
Eller om det var Hvetlanda??
Nåväl.



Strax efter det att fotografen framkallat bilden.
Flyttades den och bytte namn till Caltex.

Numera hänger den bland guldramarna på Brahegatan :)
Byggd efter ett underbart foto taget under "flytten".



Tyvärr är "flyttfotot" försvunnet.
Självklart egentligen.
Var ska ett flyttkort vara om inte borta!!

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , ,

10 kommentarer:

  1. Senast jag hörde den där Galoline-låten var för bortåt två år sen... På tåget! Jag och en dansk turist var de enda i vagnen, och dansken hade denna låt på sin mp3-spelare - och volymen så pass uppskruvad att även jag utan problem kunde höra. Dansken drack vidare medhavd gammeldansk, och ville bjuda...! ;-D

    Förstår du nu varför jag backar för en back i ett skåp!?!

    SvaraRadera
  2. Roger and out :)
    Jag fattar, både dig och flaskhalsen.

    Det var ett tag sedan jag hörde låten också, Gasoline tillhör(de) ett av favoritbanden anno dazumal!!

    SvaraRadera
  3. Mäckdäddy, nu är du alldeles uppåt väggarne!

    SvaraRadera
  4. Jäpp det är platsbrist på hyllorna eller så saknar jag hyllor, eller är det spriten??

    SvaraRadera
  5. Var låg den där macken mer exaktemente liksom! Vi själva gick ju mest på hö, hö hö, och en och annan morot.

    SvaraRadera
  6. Jag kommer inte ihåg den själv, men jag har för mig att den låg i närheten av "Mjölkbaren" alltså ungefär mittemot Apoteksparken,men jag kan ha fel!!

    Is there anyone out there ...?
    Konsthandlarn, long time?
    Netto??
    Anyone??

    SvaraRadera
  7. Det ska en dag komma ett stort påbud från gässen (inte pingstkyrkan) var macken har legat. Tro mig!

    SvaraRadera
  8. Hallelu f'låt!
    Ser fram emot en exakt position eller var det postiljon??
    Fanns GPRS på den tiden??

    SvaraRadera
  9. Nu snattrar vi nutid. Om någon uke är vi i Babylon och någon uke senare i Mesopotamien (fast tvärtom) , och då skakar det i samfunden. Och om sen o kanske gässen flyttar? ............... gäss en massa punkter och kolon ...bindesteckur och allt såntur ...

    SvaraRadera
  10. Mycket snack om punkter och mesopotatis, men när kommer positionen ... :)

    SvaraRadera