01 februari 2006

... gås tre måls övervikt

Efter gårdagens grymma och djupgående analys.
Har matematiker världen över hört av sig.
Jag hade rätt!
Jag har fått min matematiska upprättelse.
Det kräfvas inte bara en vinst över ryssarna.
Det kräfvas en vinst med tre måls övervikt.
Om vi ska slippa de taggade finnarna ...
.. i en semifinal om lördag.
Så nu ni svenske bandyspelare.
Ta fram det raka och täta spelet.
Det täta för att slippa baklängesbaljor.
Det rak för många mål framåt.
Och ni skyttekungar från Sveriges bandyhörn.
Ni Karlsson och Nilsson.
Ni som veta var målet är beläget.
Jag beodrar er ...
.. full fart framåt.
Då syns vi på Zinken på söndag!

Andra bloggar om: , , , ,

4 kommentarer:

  1. Mr J är härmed nominerad till Nobelpriset!

    SvaraRadera
  2. fronning:
    Va är det sant?
    Matematikpriset då lr??

    Snackade lite med det "Håriga aset" igår.
    Han sa att om jag fick en tredje vinst i den spännande tävlingen som Lemonadmannen anordnar, så och endast då skulle jag få ... komma och titta på akademiens samlingslokaler :-)
    Men det är ju annan historia.

    SvaraRadera
  3. Du får allahopa! Det blir billigare med kost å logi då.

    SvaraRadera
  4. fronning:
    Känns kanon.
    Känns som rena rama Lagrellösningen.

    SvaraRadera