28 maj 2007

... gås BP ..

Jag hade hellre sett att vi fått möta Väsby United ...

Igår lottades den fjärde omgången i Svenska Cupen och vi får möta Brommapojkarna på bortaplan. Med tanke på hur vi spelar just nu hade jag föredragit Väsby om vi nu ändå måste upp till Stockholm på våran Svenska Cup-turné!

Nu ställs vi mot ett BP som jag sett två gånger på Stockholm Stadion "le lys de Bromma" ställts mot två storklubbar, Blåvitt och HIF och båda gångerna har BP varit minst lika bra. Mot Helsningborg fick man ju med sig en rättvis och värdefull poäng, men mot Göteborg blev det noll!

Detta kommer att bli en tuff uppgift för "Eleganterna från Växjö", helt klart.

Matchdatum är inte klart i skrivandes stund och jag vet heller inte om det blir på Grimsta eller Stadion som stockholmarna får det stora nöjet att beskåda oss?? Korvmässigt föredrar jag Stadion!

Så här spelas den fjärde omg.
IFK Göteborg-Gefle
Brommapojkarna-Öster
Häcken-GIF Sundsvall
Örgryte-Mjällby/Elfsborg
Skövde AIK-Kalmar FF
Landskrona Bois-Helsingborg
IFK Norrköping-Hammarby
Väsby United-Degerfors

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar