20 maj 2007

Sirius bakom Häcken ...

Dagens toppmatch i Superettan spelades på anrika Rambergsvallen på Hisingen. BK Häcken mot serietvåan och sensationslaget IK Sirius. Men stjärnlaget från Uppsala hade inte mycket att sätta emot det tunga hemmalaget. 2-0 till BK Häcken som därmed avancerar i tabellen.

Gefle som häromdagen slog ut Djurgården ur Svenska Cupen tog idag en ny stockholmsskalp. Serieledande Hammarby kom till Strömvallen och trodde att poängen bara skulle ramla in, men ack så fel man fick. Här ramlas inte in några poäng och därmed tog kanske också likheten med succésäsongen 2001 slut!

Trots målvaktsproblem lyckades Örebro spela 1-1 mot Malmö FF och jag hörde hur han bloggaren mr Dante vrålade NEJ NEJ NEJ, där nere i skånelandet, när reservmålvakten helt respeklöst nickade in kvitteringen i matchens sista sekund!!

NEJ!! NEJ!! Nu är det min tur att vråla NEJ. Real Madrid tar ledningen i matchen mot Recreativo. La Liga nu direkt i tv4+.

Myresjö IF leder nu Divison 2 Mellersta Götaland, detta efter att idag besegrat Motala och Smedby förra omgången. Myresjö har nu 14 poäng på 6 omgångar. Myresjö som alltid varit ett typiskt höstlag. Var ligger haken??

Andra bloggar om: , , , ,

6 kommentarer:

  1. Målvakter skall hålla sig vid sitt mål. Det vet väl alla! Det är fusk...
    ;-(

    SvaraRadera
  2. Ja men visst.
    Det är ju därför dom heter vakta målet!
    Jag läste om nickmålet efter jag skrivit mitt inlägg, kanske man skulle uppdatera .. för din skull :-)

    SvaraRadera
  3. Å andra sidan hade det hänt mot ett annat mål och en annan match hade det varit både snyggt och rättvist!!
    Men som han gjorde det idag han dubbel-Rickard var det helt klart och fullt respektlöst!!

    SvaraRadera
  4. Jag vet!
    Jag är sanningen och livet.

    SvaraRadera