20 maj 2007

... gås Sopor ..

Visst är vissa skämt gamla och inaktuella, visst har tiden satt sina spår i den, men håller det gör den. Det som håller är Tage Danielssons film Sopor från 1981. En politisk komedi? Kan man kalla den det??

Såg den alldeles nyss på en av mina 26 nya tv-kanaler :-).

Helt klart gör den det, håller alltså.

- "Kulturminister fick jag bli, kulturen skiter dom ju i!"

Sagt av den i filmen nyutnämnde kulturministern. Har det hänt mycket på 26 år?? Är verkligheten film eller??

Slutklämmen går ju inte heller av för hackor. Känns lika aktuell idag som då. Statsministerna Olof Palme "joggar" på Gärdet tillsammans med en kille. Killen säger till Palme:

- "Det går lättare att springa om man lyfter blicken, då ser man vart man är på väg också!"


Undertecknad har lyft blicken. Jag ser vart vi är på väg! Gör du??


Andra bloggar om: , ,

2 kommentarer:

  1. Håller helt med, filmen håller och även jag har lyft blicken och som jag ser det har sopberget vuxit med den nya regeringen!

    SvaraRadera
  2. Härligt, härligt, då är vi två som ser med andra ögon nu!
    Och vi ser allt, trots att sopberget är i vägen!

    SvaraRadera