27 maj 2007

... gås förfallets regngråa betong ..

Det finns skönhet i förfallet, det vet jag, det har jag vetat länge. Det finns skönhet i betongen, det vet jag också, men att den var så är skön och så vacker, som jag vet nu, det hade jag ingen aning om, förrän jag hamnade på bloggen "Vallens regngråa betong".

Betongen bloggaren menar och skriver om är självklart Värendsvallens. Värendsvallen, Östers hemmaarena, i dagligt växjötal kallad "vallen" och den är betonggrå och när det regnar blir den regngrå.

Om denna regngråa betong förvandlas till en blogg, ja då blir det obeskrivligt vackert, då bleknar öststatsbetongen i sin enkelhet. Bloggen Vallens regngråa betong bevakar Östers IF från betongens horisont, från läktarplats och det blir med kärlek och närhet!

En blogg som är på plats, där det händer, när det händer i närheten av betongen, i närheten av Värendsvallens gråa betong hamnar självklart i blogglänklistan ...

Andra bloggar om: , , , , ,

2 kommentarer:

  1. Det var för fina ord. Idag vänder det för eleganterna, Sirius har tagit sina poäng mot skräp.

    SvaraRadera
  2. Det kan aldrig bli för fina ord om vacker förfallen betong :-)

    Vi är helt överens.

    Idag vänder det!!
    Skräp, sa Bill
    Skräp, sa Bull ...

    SvaraRadera