16 maj 2007

... gås Route 27 ..

Väg 27? Ska det bli våran lyckas väg? Ska det bli vändningens väg? Ska den leda oss in på vinsternas allé?? Jag vet inte, men jag hoppas. Jag hoppas att detta blir vår smala lyckliga gata!!

Vart leder då väg 27? Vart kommer man om man tar väg 27? Jo, den leder till Anderstorp. Väg 27 passerar precis förbi Idrottsparken i Anderstorp och jag är säker på att den gröna spelarbussen kommer att åka en ärofylld resa på väg 27 via Sävsjö tror jag!!



Nåväl. Spelar roll, vi spelar boll!

Som minnegoda läsare märker, har jag inte gjort någon research om fotbollslaget Anderstorps IF, har inte ens kollat upp fotbollsplanen. Känner att det inte behövs den här veckan! Eftersnacket efter de "senaste debacklerna" har tydit på att det finns lite mer att ta ut i laget och då tar jag för givet att detta sker imorgon.

Det enda jag begär är att vi inte igen står med brallorna nere när domaren blåser av macthen och att kapten Palmberg får vara med hela matchen :-) Om han nu får spela överhuvudtaget!!

Uppdatering kl. 21:53
Det blir ingen kapten Palmberg på Idrottsparken i Anderstorp, de två gula korten mot Tranås renderar en matchs avstängning. Straffet utökades under kvällens lätta träning, då lagkamrater och övriga intresserade bjudits in till en nyare form av stegling, "sparking the kapten" ...









Utan sin kapten blir det följande lag som åker till Anderstorp:
Frallan, Petter, JP, Jollinho, Nisse, Bocken, Leek, Micke, Marre, Johan, Anton, Steff, Rode, Denniz, Edis och ev. en inlånad spelare från Bäckseda IF.

Dejans taktik är klar:
"Det saknas poäng på vårat konto och det är dags att stjäla dom från nån annan".

Matchen börjar kl. 14:00 och kom i tid, för vi kommer att göra en sprakande start, var så säkra!!

Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar