12 maj 2007

... gås höstens lag ..

Efter den knappa och mycket snöpliga 3-2 förlusten ikväll mot Tranås FF på Ängaryds IP, känns det skönt att veta att vi historiskt sett alltid varit ett höstens lag. Tänker därför inte ägna för mycket energi eller tid på att fundera och analysera varför vi förlorade. Det är bara att konstatera att ibland har man allt emot sig och dom kvällarna, så går det så här och då är det inte mycket att orda om.

Vi är ett höstlag, det är på hösten när planerna är tunga och regnet hänger i luften som vi är som bäst. Vet man det då är det lugnt, då kan man ta en förlust och jag vet det och därför kan jag ta den här förlusten. Jag kan ta den här förlusten, jag kan ta alla förluster, jag kan konsten att förlora!!

Tittar man som hastigast på tabellen,om man bara ägnar ett litet kort ögonblick åt en sådan trist läsning, ser man också direkt att vi i de fyra inledande omgångarna mött idel ädel topplag. Om man då betänker att vi inte riktigt hittat rätt i positionerna, att vi absolut inte lyckats toppa formen får man vara nöjd med två oavgjorda och därmed två poäng!

Det känns också oerhört skönt att veta att vi i den femte omgången möter det notoriska bottenlaget. Aldrig i den svenska fotbollshistorien har en fotbollsmatch känts så avgjord som matchen mellan Anderstorp och Linds fruktade nästa lördag och detta trots en ny bortamatch. Anderstorp har alltid och kommer alltid endast vara känt för sin "racerbana" och vi känner oss alltid som hemma borta i Anderstorp.

Andra bloggar om: , ,

2 kommentarer:

  1. Borta spelar vi hoppas jag, annars blir jag själv i Anderstorp;-)

    SvaraRadera
  2. Det vore ju väldans trist om du skulle vara alldeles ensam i Anderstorp, så nu har jag fått fotbollsförbundet att helt gå på din linje.
    Matchen är flyttad till Anderstorp och Lagrell är informerad! ;-)

    SvaraRadera