12 maj 2007

... gås dagens två små glädjeämnen ..

Vilken urtrist sporteftermiddag det är/blev :-). Först låter BP AIK vinna med 2-0 utan att bjuda något motstånd! Ett snyggt mål fick vi se och hade bara han Wilton Figueiredo spelat i en annan klubb hade jag fått feber.

När man så byter kanal och sport, så sopas vi av banan redan under den första perioden. Vi är inte med i matchen, Kanada åker sönder oss, vi tittar på, dessutom är underhållningsvärdet lika med noll. Ingen coachning av Bengan!

Visserligen reducerade vi till 1-3 i den andra perioden, men Kanada har ju gjort 4-1 så det känns kört. Backlund i målet har inte sin bästa dag. personligen skulle jag bytt ut hobom redan efter 0-3 och satt in våran Ersberg.

En trist upplösning blev det även för den stora ryska hemmapubliken. Finland till final efter 2-1 i sudden. Det blir vare sig guldfest på Röda torget (Krasnaja plosjtjad) eller i den redan förbokade Kungsträdgården.

Dagens enda små "jippis" gjorde jag när jag såg att båda Örgryte och J-Södra båda bara fick oavgjort, det enda vi behöver göra nu för att avancera i tabellen är ju att besegra Sundsvall med 2-0 på måndag!

Skulle inte förvåna mig ett dugg om det nu blir en vinst i det enda av dagens arrangemang som jag inte bryr mig om. Skulle inte förvåna mig ett dugg om han Ola från Växjö sjunger hem segern i Helsingfors. Skulle inte förvåna mig ett dugg om något rederi snart döper en färja till "The Ark".

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar