11 juni 2007

Dagens Supportrar

När vi gästades av IFK Norrköping vet jag att det var några Pekingsupportrar som cyklade från Norrköping till Växjö för att se matchen. Jag vet inte om dom kom fram. Jag vet att vi förlorade!!

Ikväll möter vi J-Södra på Stadsparksvallen i Jönköping. Två bussar är fyllda med rödblåa supportrar. Han tränare Sääf försöker få ihop en resa från Stockholm till Jönköping. Hur det blir med den resan vet jag inte, men det är inte på grund av transportmedlen som jag inte kan följa med. Jag drabbas idag av rivningshysterin i Oxelösund ...



Dessutom hur enkelt är det inte att cykla till världens ände om man följer ett lag i medgång och hur tungt är det inte att cykla om man följer ett rödblått lag från Växjö :-)

Alla rödblåa supportrar kommer att behövas på Stadsparksvallen ikväll. Jönköpingspubliken har väntat i nästan 40 år på en seriematch mot Öster, så det är en laddad hemmapublik vi möter i supporterkampen!

Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar