16 juni 2007

... gås oroligt ..

Dåligt med sömn.
Tröttar nu än när jag la mig ...
Blir så efter en orolig natt
Blir så på Brahegatan.
Blir så på fjärde våningen.
När det är sommar i city
Och man sover med öppet fönster.
Försöker i alla fall ...
Mitt i medeltidsveckan.
Medeltidsveckan??
Blir så.
När folk ska hem.
Hem från Stureplans glitter.
Då blottas både det ena och andra.
Framförallt den tusenåriga hjärnan.
- Öhh kom hit nu va
- Jävla idiot
- Vänta jag måste pissa
- Ööh, fö fan
- Jävla pucko


Märkvärdigheter ekar mellan husen.
Blondiner nekar visa musen.

Ooops
Här går inte bara en och annan maska.
Här går det även en och annan flaska.
Kras.
Högt stående vägskyltar.
Fövandlas till lågt liggande ..

Godnatt, gutår.
Nu är klockan åtta.
Nu lägger sig nattron i mina kvarter.
Tror man.
Hoppas man ..
Men.
Snart kom väl hon Liselotte.
Det brukar hon göra på lördagar.
Och ...
Snart fortsätter ombyggnaden i kontoren mitt emot.
Vart tog dom lediga lördagarna vägen?
Hasse Tellemar kom tillbaka.
Allt är förlåtet.

Och snart kommer väl AIK:arna ...

Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar