07 maj 2007

... gås en urtrist afton ..

Detta var bland det sämsta jag hört! Jag lyssnade på Radio Kronobergs utsändning från Värendsvallen och den förmodade toppmatchen mellan Öster och Landskrona. En urusel reporter rappoterade från en urtrist fotbollsmatch! Kan inte bli sämre, jag lovar!

Matchen slutade självklart 0-0. Landskrona skapade inte ett jota. Öster hade ett par chanser, med ett stolpskott som kvällens höjdpunkt.

Ibland är man glad att fotboll inte sänds på TV.

Det enda positiva ikväll var att jag sparade ett par hundra spänn. Det blir ingen bullfest, bullfest imorgon. Tyvärr Buster!

Efter fyra omgångar kan jag inte med all vilja i världen påstå att jag är imponerad av tränare Stilles. Hur kan man sätta Bennett på bänken??



Enköping slår Sirius, vilket innebär att nu är "stjärnlaget" nere på jorden. Hoch och undertecknad är mållösa!

Örebro torskar mot Blåvitt hemma med 4-0, vilket innebär att ÖSK inte är under isen i bandy utan nu även under jorden i fotboll. Nu leder Göteborg allsvenskan, är Blåvitt bättre än vad jag tror?? Dessutom gör man konstmål efter konstmål, Alexanderssons mål på Stadion följdes ikväll av två nya, av Tomas Olsson och nyinsatte Andres Vasquez. Är Stefan Rehn ett geni??

GAIS, som jag tippat ska åka ur allsvenskan överraskade både mig och sig själva ikväll, när man slog Halmstads BK på Ullevi. Undrar hur arg tränare Andersson var ikväll?

Kvällens stora match på Borås Arena mellan regerande mästarna Ellos och blåränderna från mina kvarter Djurgården slutade 2-2 och Ellos är enda laget utan förlust.

Fotbollsallsvenskan - Nu jämnare än någonsin!!

Andra bloggar om: , , , , ,

2 kommentarer:

  1. Det är rena berg och dalbanan, denna allsvenska. Som vanligt alltså.Det är väl därför man älskar eländet.

    SvaraRadera
  2. Exakt och jag håller helt med dig och han Lundh på kanalen, det finns bara ett elände och det är eländet.

    Och då har vi inte ens nämnt Superettan, som vi älskar ännu mer iaf när det rödblåa laget från "The arkhemvisten" ligger i topp!

    SvaraRadera