03 juni 2007

... gås kromens lack ..

På väg ut till Djurgården för en fika, hamnade jag mitt i ett "veteranbilsrally". Det var bara att hänga på och se vart dom tog vägen, för någonstans skulle dom ju? Till slut kom vi till ett fält nedanför Prinsens Valdemarsudde.

De flesta veteranbilarna som stod uppställda var i absoluta toppskick och lacken glänste i solens sken. Men några undantag fanns det. Bland annat en Cadillac och en gammal grön lastbil. Dessa hade lätt vunnit min tävling, dagens skönaste.

Precis när jag skulle lämna och ge mig av mot Kanotklubben för att ta fikan från någon, kördes en gammal Opel upp på ett podie. En Opel cabriolet troligtvis från 50-talet också den en riktig skönhet.

Cadillac Cadillac

Veteranlastbil Veteranlastbil

Opel

Vid Rosendal blev jag omkörd ...
Men snabbt av cykeln och som den värsta paparazzi ...
Fick jag några av rallybilarna på film ...



Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar