26 augusti 2007

Dagens Gåta

Just i detta nu kastade Carolina Klüft iväg sitt spjut och det blev ett nytt årsbästa. Hon är fantastisk denne "Carro". Sex grenar är avverkade och det har blivit sex årsbästa. Inför den sista grenen 800 meter har hon 10 sekunder till godo på tvåan. Huvva, huvva

Men.

Carolina Klüfts tränare Agne Bergvall har ju självklart en stor del i hennes framgångar, självklart eller hur!

Och.

Denne berömde tränare är även involverad i ett mycket känd bandylag från en bandymetropol. Vilket lag kan det vara???

Andra bloggar om: , , ,

7 kommentarer:

  1. Jag vet!
    Det är ju "det andra" gula laget, VBK.
    Har för mig att han hjälpte till med fysträningen...

    SvaraRadera
  2. Det finns bara ett gult lag och det är gult.
    Men skithus i det, ser du sambandet??
    Ser du det?
    Från ett guld till ett annat!
    Vilket nummer har den bästa champagnen??
    Is har jag :-)

    SvaraRadera
  3. (Skit)dålig på champagne.
    Bättre på bandy.
    Ett gult och ett gyllene lag med svarta inslag.

    SvaraRadera
  4. Same här, sa lappen och det är väl bara att konstatera att vi ä bättre på skithus och bandy :-)

    Sen att du är färgblind och inte kan skilja på gult och gult det ska du ju inte ha fan för det ska du ju ha optikerhjälp för ... ;-)

    SvaraRadera
  5. Jag kan skilja på gult och gult alldeles utmärkt. VBK är banangula och Broberg är gyllengula =)

    VBK borde ha gröna hjälmar, då skulle dom se ut som en banan i det perfekta mognadsstadiet, då den är som godast.

    Mycket lätt att skilja på!

    SvaraRadera
  6. Är du inte snäll så kommer jag att ändra i lexikonet.
    Gul färg - Broberg, blir ju snabbt, lätt och smärtfritt
    Fel färg - Broberg - Fel färg - Broberg!

    SvaraRadera
  7. Men,men..
    Jag gillar ju banan...

    Det här var inte bra.
    Jag är snäll och beskedlig

    SvaraRadera