30 augusti 2007

... gås BAOB (Bandy for Dummies)

B
Bandy for Dummies är den lättförståliga boken om bandyn grunder. Här finns specialkapitel om målvaktens viktiga linjearbete, hur man bäst försvarar sig. Åt det viktiga spelet om mittfältet och konsten att göra mål ägnas två välfyllda kapitel var.

Dessutom är boken uppdaterad med ett extra kapitel i slutet för dom som har svårast för bandyn, här får Nässjö, Vänersborg och Gripen lite extra tips och råd på enkel och lättförstålig bandysvenska.


Bland textförfattarna kan nämnas, Curt Einarsson, Jonas Claesson, Kenth Hultqvist, Dennis "Väggen" Gustafsson och Christer "Konsthandlarn" Friberg.


























klicka för en större bild


Boken som endast kostar 199:-, kan endast köpas via BAOB.

BAOB - Bandylexikon på nätetBandylexikon - BAOB ... zlip.to/bandylexikon/

"BAOB - Det lilla lexikonet, med det stora innehållet"

"BAOB - På nätet sedan oktober 2005"



Andra bloggar om: , , , , ,

8 kommentarer:

  1. Kan man få en signerad!!!

    /sin

    SvaraRadera
  2. Absolut, jag tar med mig ett ex. idag. Vi kan byta kylklampar mot bandyfakta!!

    SvaraRadera
  3. Jag känner mig utpekad!!!

    SvaraRadera
  4. Du utpekad?
    Du är väl inte från vare sig Nässjö, Vänersborg eller Trollhättan??
    Folk från U-V och Brommaland kan bandy även om dom inte kan erkänna det, vad skulle grannarna tänka och tycka!!

    SvaraRadera
  5. Jag känner mig genomskådad! (alla dessa rökridåer och trick med speglar till ingen nytta!)

    SvaraRadera
  6. Inte chans ända sedan KGB:s glansdagar har du varit med i våra filer över bandykunnigt folk, ett tag trodde jag faktiskt att du inte visste att vi visste det, men sen insåg jag att du kunde spelet, både det teatraliska och bandyn :-)
    Bra jobbat, kamrat, din vecka vid Svarta havet är inbokad .. När var hur får du självklart reda på ett annat sätt.

    SvaraRadera
  7. Josephzohn ska nog ligga lite lågt med kaxigheten. Isen kommer smålta på tjustkulle när våra gubbar gjort åttor runt era koner även kallade spelare!

    SvaraRadera
  8. Hahahaha, skicka din adress så ska du få ett signerat ex.

    SvaraRadera