21 augusti 2007

Dagens Hjälm

Ibland är jag glad att cyklister har hjälm. Ibland är jag väldigt glad att dom har det. Vissa dagar ska dom själva vara glada att dom har det. Framför allt är jag glad att kvinnor har hjälm när dom cyklar. Vackrare ja, men inte mer värda än oss män. Inte en chans, här får Jämo säga vad han vill. Inte en chans!

Men ska sanningen fram och det ska den ju, förr eller senare, så är kvinnor betydligt sämre cyklister än män! Jo det är sant. Jag som dagligen cyklar mellan Brahegatan och Gamla Stan har sett det och ser det med egna ögon varje dag. Kvinnor är betydligt sämre bakom styret än oss män och det är därför som jag idag är glad att cyklande kvinnor är utrustade med en godkänd hjälm!! Vi män må vara bakom styret i många andra hänseende, men bakom cykelstyret, där är vi bäst!

Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar