05 juni 2007

... gås Zavadil ..

Östers tjeckiske mittfältsstjärna Pavel Zavadil är nu åter i Växjö och idag kl. 14.00 hålls en presskonferens ...

Vilket härligt sätt för de andra i laget att ladda inför kvällens cupmatch på Stockholm stadion mot Brommaluarna! Men han sportchefen Arvidsson kanske kan skicka ett sms till nån av spelarna i bussen på väg mot hufvudstaden ...

Zavadil visst låter det som ett medel mot huvudvärk.

"Jag har också gått över till Zavadil".

Släng dig i väggen du gamle Iprenman. 9 av 10 tar numera en Zavadil!!



Åter till fotbollen, eller ...

Bryr sig Öster inte om Svenska Cupen?? Kollar hemsidan! Inte en rad inför??

Kollar en gång till! Nej inte en rad då heller! Konstigt. Jag som satsat på cupen. Jag som gladde mig så att AIK åkte ur.

Tänkte till och med bege mig till den gamla olympiaborgen ikväll. Jag som tänkte göra en ny vandring. En ny "The Walk to see ... (part II)" ....

Men nu ..

Men nu vet jag ju inte ens vilka spelare som är med i bussen. Så kan man ju inte ha det! Då kan man ju inte ens planera en film :-) Det är ju inte "brommaleendet" som jag vill göra en film om!!

Nu kanske jag väljer personalfesten istället ...

Andra bloggar om: , , , , ,

5 kommentarer:

  1. Det skulle uppskattas om du rapporterade från matchen. Öster har en stor chans att gå vidare idag. Brommas pojkar är egentligen ingenting i jämförelse med eleganterna från värend.

    Abstinensen är stor nere i Växjö, jag blir tvungen att se U21 imorgon för att stilla den...

    SvaraRadera
  2. Jag tackar för fortroendet :-)
    Jag en matchrapportör!
    Och visst blir det så, visst blir det en visit på arenan, visst vill även jag se när det berömda brommaleendet faller som en gammal teatermask.
    Visst blir det så ...
    Du lycklige själ, du som kan välja att se Östers U21.
    Vi utvandrade smålänningar har endast att välja på fyra trist spelande stockholmslag i färgskrudar som får vilken konstnär som helst att må illa!

    SvaraRadera
  3. Nja, det där var ju tråkigt, men vad bryr väl vi oss om det. Vi har ju viktigare saker att tänka på. Sa han med ett stort brommaleende på läpparne.

    mvh
    FotboldFjolset i Bromma

    SvaraRadera
  4. En underbar afton!
    En underbart huliganfri fotboldsfjolfest.
    Kommer snart på en bio nära dig.

    Visste du att den stora färgaffären i Alvik en gång i tiden var en biograf??

    SvaraRadera
  5. Nä men tack för upplysningen. :)

    SvaraRadera