09 augusti 2007

Dagens Omodell

Ikväll möter vi Bunkeflo hemma på betongarenan. När jag gjorde en sökning på Bunkeflo, fick jag upp "Bunkeflomodellen". En modell som handlar om hälsa och kunskap!! Låter väl bra, men jag säger bara, låt dom syssla med hälsa, låt dom syssla med kunskap, vi satsar på fotboll och tre poäng ...

Vi har två raka, först tog vi Sylvia, sen tog vi Häcken och ikväll tar vi självklart Bunkeflo och eftersom vi nu fått ordning på försvarsspelet, inte ett insläppt mål på de två senaste blir tipset 2-0 (1-0).

Andra bloggar om: , , , ,

6 kommentarer:

  1. Jag hoppas också på seger idag! (Du kan förresten se Superettans bästa lag på Sportexpressen ikväll.)

    SvaraRadera
  2. Oh sjuttan visar dom matchen på Värendsvallen ikväll, det hade jag ingen aning om :-)

    SvaraRadera
  3. Jag skrev "bästa"!!! :)

    SvaraRadera
  4. 5-0 på två matcher? Dom siffrorna kan ju inte ens Peking visa upp!! Eller??

    SvaraRadera
  5. Nja, Norrköping har ju "bara" 3-0... :)

    Tabellen talar dock sitt tydliga språk: 17 matcher, 14 segrar, 2 oavgjorda och endast en (1) förlust ger finfina 44 poäng (vilket förresten är mer än dubbelt så mycket än vad Öster lyckats skrapa ihop...)

    Kan ju också jämföra antalet gjorda mål: Norrköping, 42 (+28 i målskillnad) och Öster, 13 (-5).

    Skönt med tydlig statistik! :)

    SvaraRadera
  6. Jajajaja personligen hatar jag statistik :-) och ska det vara statistik så ska den vara oerhört otydlig!!

    SvaraRadera