06 augusti 2007

Dagens Svar

Mitt emellan de två metropolerna Linköping och Vetlanda ligger Tiderums kyrka och många äro de gångar jag gått på, för att få tillträde till denna helgedom! Men fram tills idag har alltid dörren varit stängd. Men igår! Igår var alla portar öppna ...

Och direkt när jag satte min första fot i denna underbara kyrka förstod jag att prästen visste att jag skulle komma just denna dag ...
























Han hade nämligen ställt upp ett tal åt mig på den svarta tavlan. Ett matematiskt problem och kanske en påminnelse om att sommarlovet snart är över

248+210=???
























Har ni vägarna förbi. Stanna innan ni är förbi. Ni blir inte besvikna. Tiderums kyrka är mycket väl värd att se ... bara portarna är öppna
























Är dom stängda och ni till skillnad mot undertecknad inte är välkommen :-)
Ta då åtminstone en runda på kyrkogården och kolla in de unika vita träkorsen!
























Andra bloggar om: , ,

4 kommentarer:

  1. För att inte tala om trätaket men det kanske du inte tänkte på bland alla vita kors

    SvaraRadera
  2. Jo då inte missar jag en sådan taklagsfest. Men kameran min gjorde tyvärr det ...

    SvaraRadera
  3. 248 - 210 (vänd på miniräknaren) = en uppmaning

    SvaraRadera