07 januari 2009

Dagens Bandyhall

Bandyhall i Vetlanda eller inte ...
Det är frågan.
Idag beslutar kommunstyrelsen.
Och som många redan konstaterat.
Blir det ingen hall i metropolen ...
.. är risken stor att bandyn dör i Vetlanda!!
Och som många andra också redan konstaterat.
Bandy är inte bara A-laget.
Bandy är ungdomsfostran.
Och som många andra redan konstaterat.
Bandy är tillsammans med speddvajen det kommunen är känt för.
Sa jag reklam.
Sa jag fin reklam ...
Därför vore det ett av kommunens största misstag.
Men jag är optimist.
Med "Gottes" pojk i ledningen ...
Nä dom kan inte rösta nej ...
Det kan dom inte ...

Även i den kungliga hufvudstaden ...
Men idrottsborgarrådet Medeleine Sjöstedt står fast.
Ingen hall så länge hon bestämmer!!
"Varför ska man flytta in vintesporter inomhus bara för att vintrarna blivit mildare"




Andra bloggar om: , , , ,

9 kommentarer:

  1. Bu-hu bu-hu!
    Vad gnällig du är idag!
    För mycket överskottsenergi efter slasahas-julen antar jag.

    Hahaha!

    Sa jag det?
    Sa jag slasahas!

    SvaraRadera
  2. Gnällig?
    Moi?
    Läser du bara mellan raderna nu för tiden.
    Här ger man en hel kommun lite kostnadsfria råd och så blir man kallad gnällig och slasahas??

    Slasahasajul?
    Möjligtvis.
    Men sen kom nyår!!
    Och då var det tamefan slut på slasahasandet.
    Då fick man verkligen slita för att över leva!
    Har du en blek aning om hur mycket ved det går åt för att värma upp ett stenhus på Gotland?
    Har du en aning om hur många vedträ det går åt per dag??
    Har du en aning om hur det känns att fira nyår i långkalsonger och flera fleecetröjor, trots att både Hasse och damerna bar in ved hela tiden!! :))??

    Dessutom ...
    Nu har jag fått igåång roboten.
    Skål Tamefan!!

    SvaraRadera
  3. Klart jag läser mellan raderna! Hur ska en annars orka läsa sånt dravel??

    Vilken robåt?!

    SvaraRadera
  4. Gnällig.
    Slasahasa.
    Dravel.
    Snacka om att ha vaknat på fel sida Bromma :)

    Jag kan fixa en robåt till dig också så att du blir på bättre humör!!

    SvaraRadera
  5. Hade hon inte dragit kosan sin väg, sa du! Han kanske inte visste vad han skrev när ni hade värmt upp er i stugan....

    SvaraRadera
  6. Hon är borta, absolut borta men hennes åsikter!!
    Hon står rakt upp för sina åsikter och hon av mig tillåtelse att då och då reprisera henne ...
    Hon var lite rädd för att hon skulle försvinna annars ...

    SvaraRadera
  7. När kommer han?
    Han robåten.
    Jag väntar.
    Öltarmen väntar.

    SvaraRadera
  8. Klooooooning pågår!!

    SvaraRadera