28 januari 2009

Dagens Horisontella

Läget är fortfarande mest horisontellt ...
Finns fördelar :)
Orken att analysera minskar.
Eller kanske bättre ...
Behovet av analyser minskar :)
Men.
Bandyallsvenskan kör igång ikväll.
VBK reser till Sandviken och Jernvallen.
Behövs ingen analys.
Är man bara tipsmässigt före han the bandylover from Bromma ...


Då slår man till med 5-5.

En annan fördel med det horisontella ...
Filmer.
Många filmer blir det.
Både nedladdade, inköpta och via filmkanalernas utbud!!

Idag "betygsätts" två tragiska komedier, eller komiska tragedier ...
Båda från nådens filmår 2007

Vi börjar med No Country For Old Men.
Ett mästerverk signerat bröderna Coen.



En vattentät historia.
Otroligt filmat.
Skådespeleriet!
Karaktärerna!!
Helt enkelt lysande.
Kan bara bli en ...



Garage från 2007.
Regisserad av den för mig okände Leonard Abramhamson.
En mycket ovanlig film.
Om en byfånen Josie, som jobbar på en bensinmack.
I en håla värd namnet håla på Irland.
Lugnt berättad.
Subtil.
Pat Shortt i huvudrollen är!!
Ett måste.
Kan bara bli ...






Sa jag det?
Sa jag SAIK-VBK 5-5??

Sa jag återkommer ...

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

9 kommentarer:

  1. Har vi inte alltid haft svårt för SAIK historiskt sett?
    Jag får tyvärr säga 3-5 till saik.

    SvaraRadera
  2. Hehe.
    Tråkigt, för just den här gången kommer det inte att stämma. 5-3 till SAIK.

    SvaraRadera
  3. dan:
    Stämmer nog tyvärr ganska bra, SAIK på Jernvallen..
    Ingen höjdare bandyhistoriskt sett!!
    Hrmf.
    5-3!!

    pef:
    5-3!!
    Ni är eniga ni tu bandykunniga, men alla vänner av bandy hoppas med hela sina hjärtan att ni får fel!!

    SvaraRadera
  4. Något sent tips och de gule ligger under med 2-1 efter 20 min så jag tippar då 4-3 till VBK!!!

    SvaraRadera
  5. broder:
    J*vla Sandviken inte ens dig lät dom tippa rätt :))

    SvaraRadera
  6. Tanka själv?
    Kan det va nåt??

    SvaraRadera
  7. Jag tankte på filmen Garage :)
    Tanka Wankers Brothers ...

    SvaraRadera